There is nothing to show here!
Slider with alias ekursy not found.

Lean i kaizen w zarządzaniu szkołą

Olga Oczkowska-Fiuk

Szkołę możemy porównać do przedsiębiorstwa, z tą różnicą, że zysków, które wypracowuje szkoła, nie mierzymy kwotowo, lecz w postaci wykształconych i przygotowanych do życia we współczesnym świecie młodych ludzi.

Jak każde przedsiębiorstwo szkoła ma swoich klientów. Są nimi uczniowie i ich rodzice. Załogę współtworzą nauczyciele, specjaliści, pracownicy administracyjni. Dyrektor szkoły stoi na czele załogi i jest odpowiedzialny za wszystkie procesy zachodzące w placówce. Od sposobu, w jaki zarządza tymi procesami, zależy jakość pracy szkoły, stopień zadowolenia klienta oraz satysfakcja pracowników.

Czytaj więcej

Program 1 – Jak kształcić i rozwijać u uczniów umiejętność twórczego, samodzielnego myślenia i rozumowania?

• Techniki wizualnego porządkowania myśli (mapa myśli, sketchnoting, facylitacja graficzna, organizatory graficzne)
• Gry i aplikacje rozwijające umiejętność logicznego i samodzielnego myślenia
• Pytania rozwijające myślenie. Praca metodą opartą na taksonomii celów B. Blooma
• Jak sprawić, by uczniowie byli odpowiedzialni za własne uczenie się – lekcja odwrócona

Czytaj więcej

Program 2 – Jak przeciwdziałać i zapobiegać zachowaniom agresywnym, w szczególności mającym podłoże w niedostosowaniu społecznym i zaburzeniach rozwojowych uczniów?

• Niedostosowanie społeczne i zaburzenia rozwojowe uczniów, tj. ASD, ODD, CD, AI
• Jak reagować na zachowania agresywne mieszczące się w normie rozwojowej uczniów
• Jak reagować na zachowania agresywne mające podłoże w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, w niedostosowaniu społecznym lub zaburzeniach rozwojowych
• Konstruowanie programów wychowawczo-profilaktycznych angażujących nauczycieli, specjalistów, rodziców

Czytaj więcej

Program 4 – Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?

• Przyczyny naruszania dyscypliny przez uczniów
• Kiedy i jak reagować? Skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami na lekcji
• Profilaktyka naruszenia dyscypliny przez uczniów
• Autorytet własny jako skuteczne narzędzie wychowawcze nauczycieli

Czytaj więcej