There is nothing to show here!
Slider with alias ekursy not found.

Jak radzić sobie z raniącymi komentarzami, uwagami i docinkami (Teams)

Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
Pedagodzy, psycholodzy szkolni, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Studenci kierunków psychopedagogicznych

• Klika słów o asertywności
• Asertywna krytyka – droga dwukierunkowa
• Niełatwe dialogi – sześć zasad ułatwiających komunikację
• Podstawowe style komunikacyjne w pracy z „trudnym” klientem
• Komunikacja ekstremalna – pomocne strategie
• Krótki program treningowy dla odważnych
• Coś dla nauczycieli „trudnej klasy”, czyli dobre rady w pigułce

Czytaj więcej

Aktywny zeszyt, zeszyt OK, lapbook

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

• Aktywny zeszyt, zeszyt OK, lapbook jako narzędzia pracy, które pomagają uczniowi w procesie uczenia się oraz zachęcają do rozwijania swoich zainteresowań
• Elementy oceniania kształtującego w zeszycie OK
• Sposoby robienia efektywnych notatek
• Zeszyt OK jako narzędzie dobrej komunikacji: uczeń-nauczyciel/dziecko-rodzic/ nauczyciel-rodzic
• Zalety pracy z aktywnymi zeszytami i lapbookami

Czytaj więcej

Kodowanie i programowanie w przedszkolu

Nauczyciele edukacji przedszkolnej

• Gry i zabawy kształtujące logiczne myślenie, czyli wprowadzenie do kodowania
• „Warunek” – zabawy matematyczne
• Układ współrzędnych – rozkodowywanie i wysłuchiwanie instrukcji
• „Kolorowe kodowanie” z użyciem łatwo dostępnych produktów
• „System znaków” – przekładanie jednego na drugi
• Programowanie, czyli wydawanie złożonych poleceń
• Instrukcja warunkowa – polecenie „jeżeli”
• Proces optymalizacji kodu
• „Bug”, czyli błąd w kodzie
• Zastosowanie kodowania i programowania podczas realizacji całej podstawy programowej

Czytaj więcej

Style i strategie uczenia się (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Style uczenia się – fakty i mity
• Style a strategie uczenia się
• Strategia – testowanie
• Tworzenie własnych notatek
• Wizualizacje
• Opracowujące (głębokie) przetwarzanie materiału
• Sterowanie skupieniem i rozproszeniem uwagi

Czytaj więcej

Motywowanie uczniów do nauki (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Motywowanie zewnętrzne a wewnętrzne w uczeniu się
• Efektywne motywowanie zewnętrzne w procesie uczenia się
• Elementy motywacji wewnętrznej: cel, autonomia i dążenie do mistrzostwa
• Budowanie motywacji wewnętrznej w czasie nauki stacjonarnej i zdalnej
• Sposoby zapewnienia uczniom autonomii w czasie nauki stacjonarnej i zdalnej
• Sposoby budowania motywacji w czasie każdej lekcji (obserwacja postępów; widoczne uczenie się; sukces edukacyjny każdego ucznia)
• Emocjonalizacja uczenia się
• Modele motywacyjne Kellera i Włodkowskiego w praktyce szkolnej

Czytaj więcej

TIK w nauczaniu i uczeniu się (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Prezentowanie efektów pracy uczniów (dokumenty Google, padlet, symbaloo)
• Aplikacje wspierające proces edukacyjny (learning apps, QR code generator)
• Aplikacje umożliwiające ocenę, samoocenę (Google forms, kahoot, quizziz)
• Aplikacje wspierające uczenie się (quizlet)
• TIK bez komputera na lekcji (generatory krzyżówek, trimino)
• Programy ułatwiające pracę (wheel decide, online stopwatch)

Czytaj więcej

Zamień lekcję w pokój zagadek (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Czym jest pokój zagadek
• Przykładowe scenariusze lekcji
• Typy zadań
• Pokój zagadek w szkole, klasie i na ekranie tabletu lub komórki
• TIK w pokoju zagadek (Action Bound, Thinglink, kody QR)
• Uczniowie twórcami pokoju zagadek

Czytaj więcej

Jak rozwijać myślenie uczniów (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Czym jest myślenie
• Rola myślenia w przezwyciężaniu szkolnych trudności
• Rozwijanie myślenia twórczego i krytycznego
• Rozwiązywanie problemów
• Metody i techniki pracy służące rozwijaniu myślenia uczniów
• Rozwijanie myślenia na każdym przedmiocie i na każdej lekcji

Czytaj więcej