Oops...
Slider with alias ekursy not found.

Małe smyki w świecie matematyki (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Edukacja matematyczna a podstawa programowa wychowania przedszkolnego
• Dobór pomocy dydaktycznych i prawidłowa organizacja zabaw matematycznych
• Doświadczanie
• Manipulowanie na przedmiotach
• Wnioskowanie

Czytaj więcej

Barwny świat – zabawy plastyczne inspirowane porami roku (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Walory zajęć plastycznych
• Pory roku jako źródło inspirujących zajęć plastycznych
• Propozycje kreatywnych zabaw plastycznych z wykorzystaniem takich technik jak: rysowanie, malowanie, stemplowanie, wyszywanie, frotaż, collage
• Kreatywne narzędzia plastyczne – przegląd i zastosowanie
• Przepisy na masy plastyczne

Czytaj więcej

Kształtowanie postaw uczniów (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Postawy jako składnik kompetencji kluczowych
• Kształtowanie postaw w podstawie programowej kształcenia ogólnego
• Komponent intelektualny, emocjonalny i działaniowy postaw
• Uwrażliwianie uczniów na wartości (karty wartości, tabela wartości)
• Mechanizmy kształtowania i zmiany postaw (generalizowanie, identyfikacja, dysonans poznawczy)
• Modelowanie postaw przez nauczycieli

Czytaj więcej

Innowacje w edukacji (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Innowacje w prawie oświatowym
• Grywalizacja jako sposób na aktywizację uczniów
• Przykłady prostych gier
• Wizualizacja – edukacja dla pokolenia wzrokowców
• Tutoring i coaching – metody pracy indywidualnej z uczniami; podobieństwa i różnice
• Pytania rozwijające myślenie

Czytaj więcej

Gamifikacja w edukacji (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Mechanika gier
• Proste gry edukacyjne
• Wykorzystanie gier w realizacji treści podstawy programowej
• Gry w utrwalaniu materiału
• Gry a kompetencje kluczowe
• Uczniowie twórcami gier

Czytaj więcej

Odpowiedzialność prawna nauczycieli (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Obowiązki nauczyciela jako pracownika
• Rodzaje odpowiedzialności prawnej
• Odpowiedzialność pracownicza oparta o Kodeks pracy (odpowiedzialność porządkowa i materialna)
• Odpowiedzialność pracownicza wynikająca z Karty Nauczyciela (odpowiedzialność dyscyplinarna)
• Odpowiedzialność cywilna nauczyciela
• Odpowiedzialność karna
• Przykłady zachowań nauczycieli, w których może dojść do naruszenia obowiązków uzasadniających odpowiedzialność prawną

Czytaj więcej

Alternatywne metody oceniania uczniów (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Przyjazne mózgowi, niestresujące metody oceniania
• Ocenianie pozwalające integrować i utrwalać wiedzę
• Ocenianie pozwalające rozwijać umiejętności uczniów
• Ocenianie rozwijające kompetencje kluczowe
• Ocenianie rozwijające myślenie uczniów
• Angażowanie uczniów w proces oceniania
• Ocenianie rozwijające współpracę uczniów z nauczycielem

Czytaj więcej

Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Z)

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

• Przepisy prawa regulujące dokumentowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela
• Dokumentowanie postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać
• Profesjonalne komunikowanie się z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia
• Przekazywanie uczniom, ich rodzicom, prawnym opiekunom konstruktywnej informacji zwrotnej

Czytaj więcej