There is nothing to show here!
Slider with alias ekursy not found.

Kodowanie i programowanie w przedszkolu

Nauczyciele edukacji przedszkolnej

• Gry i zabawy kształtujące logiczne myślenie, czyli wprowadzenie do kodowania
• „Warunek” – zabawy matematyczne
• Układ współrzędnych – rozkodowywanie i wysłuchiwanie instrukcji
• „Kolorowe kodowanie” z użyciem łatwo dostępnych produktów
• „System znaków” – przekładanie jednego na drugi
• Programowanie, czyli wydawanie złożonych poleceń
• Instrukcja warunkowa – polecenie „jeżeli”
• Proces optymalizacji kodu
• „Bug”, czyli błąd w kodzie
• Zastosowanie kodowania i programowania podczas realizacji całej podstawy programowej

Czytaj więcej

Kodowanie a podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Karolina Kukla

Kodowanie i programowanie cieszą się obecnie ogromną popularnością w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Wszystko to za sprawą szybko zmieniającego się świata i wszechobecnych nowych technologii. Naszym zadaniem jest pomóc dzieciom odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości. Zatem naukę kodowania powinno zacząć jak najwcześniej, już w przedszkolu, kiedy to dziecko cechuje się największą ciekawością świata. Właśnie wtedy, kiedy 98% procent dzieci w wieku przedszkolnym cechuje się wysokim poziomem kreatywności. Nauka kodowania już od najmłodszych sprzyja rozwijaniu myślenia analitycznego, myślenia logicznego, nabywaniu umiejętności pracy
w zespole oraz bezpiecznego i świadomego korzystania z technologii informacyjnych.

Czytaj więcej

Zamień lekcję w pokój zagadek

Nauczyciele szkół podstawowych (kl. 4-8) oraz szkół ponadpodstawowych

• Czym jest pokój zagadek
• Przykładowe scenariusze lekcji
• Typy zadań
• Pokój zagadek w szkole, klasie i na ekranie tabletu lub komórki
• TIK w pokoju zagadek (Action Bound, Thinglink, kody QR)
• Uczniowie twórcami pokoju zagadek

Czytaj więcej

Motywowanie uczniów do nauki

Nauczyciele szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych

• Motywowanie zewnętrzne a wewnętrzne w uczeniu się
• Efektywne motywowanie zewnętrzne w procesie uczenia się
• Elementy motywacji wewnętrznej: cel, autonomia i dążenie do mistrzostwa
• Budowanie motywacji wewnętrznej w czasie nauki stacjonarnej i zdalnej
• Sposoby zapewnienia uczniom autonomii w podejmowanych zadaniach
• Sposoby budowania motywacji w czasie każdej lekcji (obserwacja postępów; widoczne uczenie się; sukces edukacyjny każdego ucznia)
• Emocjonalizacja uczenia się

Czytaj więcej

Lekcja odwrócona, czyli jak odnaleźć utracony czas

Nauczyciele szkół podstawowych (kl. 4-8) oraz szkół ponadpodstawowych

• Lekcja tradycyjna a odwrócona
• Praca własna ucznia w domu
• Sposoby „wydobywania” wiedzy w klasie
• Efektywne formy i techniki pracy w klasie
• Plusy i minusy lekcji odwróconej

Czytaj więcej

Klocki LEGO na lekcjach matematyki

Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)

• Czy klocki służą tylko do zabawy?
• Praktyczne zasady tworzenia planów lekcji z wykorzystaniem klocków LEGO
• Użycie klocków LEGO w celu wyjaśnienia trudnych pojęć matematycznych
• Zastosowanie LEGO na lekcjach m.in: o ułamkach zwykłych, potęgach, twierdzeniu Pitagorasa
• Przegląd podstawy programowej szkoły podstawowej. Co można wprowadzić za pomocą klocków LEGO – 10 przykładowych lekcji ze scenariuszami

Czytaj więcej

Oswajamy gramatykę

Nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych (kl. 4-8)

• Znaczenie nauczania sensorycznego: jak zaprząc dłonie do uczenia się i zapamiętywania
• Wykorzystanie prostych przedmiotów w procesie uczenia się o języku
• Rola narracji w nauce treści językowych
• Praktyczne sposoby ułatwiające rozumienie gramatyki
• Wizualizacja w nauce o języku – heksy
• Kreatywne metody na językowe zawiłości: kostki, karty, klamerki i inne
• Techniki utrwalania wiedzy

Czytaj więcej

Курс польского языка для начинающих (A1)

Взрослые из Украины или Беларуси, которые хотят начать изучать польский язык с нуля

• занятия с использованием гибридных методов обучения
• стационарно: 100 уроков по 45 минут
• онлайн: доступ к интерактивным материалам, групповому форуму и бесплатным консультациям

Osoby dorosłe, pochodzące z Ukrainy lub Białorusi, które chcą zacząć naukę języka polskiego od podstaw

• zajęcia prowadzone są metodą hybrydową
• stacjonarnie: 100 lekcji po 45 minut
• online: dostęp do interaktywnych materiałów, forum grupowego oraz bezpłatnych konsultacji

Czytaj więcej

Курс польского языка (A2_B1)

Взрослые из Украины или Беларуси, которые хотят изучить польский язык на уровне самостоятельного владения B1

• занятия с использованием гибридных методов обучения
• стационарно: 150 уроков по 45 минут
• онлайн: доступ к интерактивным материалам, групповому форуму и бесплатным консультациям

Osoby dorosłe, pochodzące z Ukrainy lub Białorusi, które chcą nauczyć się języka polskiego na poziomie samodzielności językowej B1

• zajęcia prowadzone są metodą hybrydową
• stacjonarnie: 150 lekcji po 45 minut
• online: dostęp do interaktywnych materiałów, forum grupowego oraz bezpłatnych konsultacji

Czytaj więcej

Курс польского языка (B2_C1)

Для лиц, которые владеют польским языком на уровне B1

• занятия с использованием гибридных методов обучения
• стационарно: 240 уроков по 45 минут
• онлайн: доступ к интерактивным материалам, групповому форуму и бесплатным консультациям

Dla osób dorosłych, które posługują się językiem polskim na poziomie B1

• zajęcia prowadzone są metodą hybrydową
• stacjonarnie: 240 lekcji po 45 minut
• online: dostęp do interaktywnych materiałów, forum grupowego oraz bezpłatnych konsultacji

Czytaj więcej