Zagubieni w szkole. Alternatywne spojrzenie na trudności wychowawcze (Z)
DLACZEGO WARTO
- Uczestnicy szkolenia uporządkują wiedzę nt. ogólnie przyjętych kryteriów i obszarów zachowań destrukcyjnych, poznają założenia, techniki oraz sposoby przełożenia na praktykę alternatywnej koncepcji Rossa W. Greene’a – MPROW, której myśl przewodnia brzmi: „Dzieci zachowują się dobrze, jeśli potrafią”
- Dzięki nabytym kompetencjom uzyskają szerszą perspektywę postrzegania i rozwiązywania trudności wychowawczych, będą mogli ustalić, jakie opóźnione umiejętności powodują określone trudne zachowania i w jaki sposób mogą pomóc uczniowi w ich nabyciu
- Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące rozwiązywania wybranych problemów
DLA KOGO
Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli
O CZYM
- Zachowania destrukcyjne – kryteria, obszary występowania
- Model Proaktywnych Rozwiązań Opartych na Współpracy – koncepcja dra Rossa W. Greene’a
- Informacje wstępne – ogólne założenia, plan A, B, C
- Standardowe reakcje wychowawcze na trudne zachowania w świetle założeń MPROW
- Czym jest opóźniony rozwój umiejętności?
- Lista trudności w zachowaniu wynikających z opóźnionego rozwoju wybranych umiejętności
- Trudności pod lupą
- Ocena Opóźnionych Umiejętności i Nierozwiązanych Problemów – wskazówki pomocnicze
- Formularze do pracy nad nierozwiązanymi problemami
- Podsumowanie – ocena przydatności koncepcji w praktyce psychologiczno-pedagogicznej
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie.
CZAS TRWANIA
zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne
FORMY REALIZACJI
online na MS Teams
*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie zamknięte
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu