Wychowawca klasy wobec sytuacji trudnych i problemowych. Skuteczne interwencje behawioralne
DLACZEGO WARTO
- Dowiesz się, jakie zachowania trudne mieszczą się w normie rozwojowej dzieci i młodzieży, nauczysz się rozpoznawać i różnicować zachowania prawidłowe i nieprawidłowe, poznasz skuteczne techniki behawioralne, m.in. jak uczyć prawidłowych zachowań (wzmacnianie), jak wygaszać zachowania nieprawidłowe, jak wydawać skuteczne polecenia, jak rozwijać pożądane zachowania społeczne
- Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz krótko- i długoterminowe strategie w pracy nad trudnymi zachowaniami uczniów, co poprawi komfort twojej pracy jako nauczyciela oraz stworzy warunki sprzyjające uczeniu się i budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie
- Otrzymasz praktyczne wskazówki do pracy wychowawczej oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej
DLA KOGO
Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli
O CZYM
- Jakie zachowania powinny zaniepokoić nauczyciela? Kontekst psychiatryczny i psychologiczny trudnych zachowań u uczniów
- Wygaszanie zachowań nieprawidłowych i trudnych z zastosowaniem technik behawioralnych
- Wzmacnianie zachowań pożądanych i motywowanie do zmiany
- Konstruowanie i stosowanie behawioralnych kontraktów w pracy z uczniem/klasą
z zachowaniami trudnymi, agresywnymi i przemocowymi - Działania interwencyjne (indywidualne i grupowe) wychowawcy na terenie klasy
- Profilaktyka sytuacji trudnych i problemowych – krok po kroku
- Budowanie relacji i więzi z uczniami
- Włączanie rodziców w proces budowania przyjaznego klimatu w klasie
KTO PROWADZI
Beata Dobińska – absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu; nauczyciel akademicki (m.in. Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia); certyfikowana trenerka z 25-letnim doświadczeniem, akredytowana konsultantka Insights Discovery, absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie); w trakcie realizacji 4-letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej; psycholog w szkole podstawowej.
CZAS TRWANIA
zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne
FORMY REALIZACJI
stacjonarna / e-learning / MS Teams
*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie zamknięte
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z języka polskiego (Teams/II)
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z matematyki (Teams/II)
- Wdrożenie PPK w placówkach oświatowych (Teams/II)
- Potyczki z poezją (Teams/II)
- Czas pracy w placówce oświatowej – pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni (Teams/II)
- KODOWANIE I PROGRAMOWANIE W PRZEDSZKOLU – pomoce dydaktyczne
- RZECZOWNIK – gra edukacyjna