Uniwersalne projektowanie w edukacji – sposób na pracę z grupą zróżnicowaną (Teams)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy szkolenia będą umieli efektywnie przygotować zajęcia dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania, dzięki czemu zapewnią dostępność percepcyjną do omawianych treści wszystkim uczniom.
  • Uczestnicy szkolenia wykorzystają w czasie zajęć z uczniami wiele sposobów prezentowania treści edukacyjnych, zapewniając uczestnictwo w zajęciach wszystkim uczniom oraz wesprą uczniów w ocenie ich postępów edukacyjnych poprzez zapewnienie różnorodnych możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.
  • Uczniowie (szczególnie ci z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi) będą mogli włączyć się w różne formy aktywności związane z uczeniem się, co pozwali im na rozwijanie i prezentowanie swoich kompetencji.

DLA KOGO

  • Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych

O CZYM  

  • Zasady uniwersalnego projektowania: dostępność, elastyczność, intuicyjność, łatwość w użyciu
  • Materiały edukacyjne zapewniające indywidualizację pracy z uczniami – przekaz wielokanałowy
  • Projektowanie różnych form aktywności zapewniających pełne uczestnictwo uczniom
    z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Różne sposoby prezentowania wiedzy przez uczniów: motywowanie, widoczne uczenie się
  • Wspieranie uczniów w ocenie ich postępów edukacyjnych


KTO PROWADZI

Piotr Bachoński – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze szkoły”.

FORMA I CZAS REALIZACJI        

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 4 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 02.10.2024 r., godz. 15.45-19.15

15.45-16.00       logowanie się i tzw. próba mikrofonu

16.00-17.30       blok szkoleniowy nr 1

17.30-17.45       przerwa

17.45-19.15       blok szkoleniowy nr 2

  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena:  160 zł, w tym: emateriały dydaktyczne, imienne zaświadczenie