Uczniowie środka – specyfika funkcjonowania, możliwości wsparcia (Teams)

DLACZEGO WARTO

  • Poznasz specyfikę funkcjonowania szkolnego, główne trudności, możliwości identyfikowania potencjałów oraz adekwatnego wsparcia rozwoju uczniów o obniżonych możliwościach poznawczych, czyli o inteligencji niższej niż przeciętna, oraz uczniów o przeciętnym poziomie inteligencji, którym bliżej do pierwszej grupy i którzy stanowią gros klasowej społeczności
  • Dzięki nabytym kompetencjom odkryjesz obszary, także alternatywne – mniej związane ze ściśle rozumianą edukacją, które stanowią zasoby dla nas, nauczycieli, wychowawców, specjalistów szkolnych, jak i dla samych uczniów z grup zaliczanych do tzw. środka
  • Podczas szkolenia nie zabraknie również praktycznych wskazówek dla rodziców uczniów, szczególnie w kontekście dalszej pozaszkolnej perspektywy życia ich pociech

DLA KOGO

  • Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
  • Pedagodzy, psycholodzy szkolni
  • Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
  • Studenci kierunków psychopedagogicznych

O CZYM  

  • Dzieci środka – kim są?
  • Klasyfikacja uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
  • Charakterystyczne zaburzenia u dzieci środka
  • Wymagania nauczyciela co do formy pracy
  • Rodzice dzieci środka
  • Nisza edukacyjna
  • Uczeń przeciętny – jaki jest? Trudności „przeciętniaka”
  • Wskazówki dla nauczycieli
  • Temperament w szkolnej ławce
  • Kod językowy a trudności szkolne
  • Czy dobre stopnie gwarantują sukces na polu zawodowym?
  • Kompetencje emocjonalne, czym są, w czym mogą pomóc?
  • Kilka dobrych rad praktyka

KTO PROWADZI

Joanna Nienałtowska-Padłotrener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie

FORMA I CZAS REALIZACJI        

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym  – 4 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 18.02.2025 r., godz. 15.45-19.15

15.45-16.00       logowanie się i tzw. próba mikrofonu

16.00-17.30       blok szkoleniowy nr 1

17.30-17.45       przerwa

17.45-19.15       blok szkoleniowy nr 2

  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena:  160 zł, w tym:e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie