Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej (Teams)
DLACZEGO WARTO
- Dowiesz się na czym polega specyfika dysfunkcyjnego systemu rodzinnego i jaki wpływ ma ono na funkcjonowanie dziecka; nauczysz się rozpoznawać cechy charakterystyczne dzieci ze środowisk zagrożonych dezintegracją społeczną; poznasz funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze i ich przełożenie na zachowanie dziecka w placówce
- Dzięki poszerzeniu i uzupełnieniu wiedzy na temat zjawiska marginalizacji, dysfunkcji rodzinnych i niekorzystnych zjawisk z nimi związanych, które mają wpływ na sferę behawioralną oraz emocjonalno-społeczną dziecka, zwiększysz swoją skuteczność w pracy z omawianą grupą uczniów oraz z ich rodzicami
- Podczas szkolenia usłyszysz porady i wskazówki adekwatne do prezentowanego przez ucznia sposobu zachowania
DLA KOGO
- Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
- Pedagodzy, psycholodzy szkolni; inni specjaliści pracujący z dzieckiem i rodziną
- Studenci kierunków psychopedagogicznych
O CZYM
- Praca z rodziną dysfunkcyjną i zmarginalizowaną
- Konsekwencje dysfunkcji dla dorosłych członków rodziny oraz dzieci
- Funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze dzieci z rodzin z problemem uzależnień
- Konstruktywne sposoby budowania relacji dorosły – uczeń. Strategie pracy nauczyciela- wychowawcy
- Kilka słów o współpracy z rodzicami
- Trudności w uczeniu się jako źródło problemów w przystosowaniu szkolnym uczniów
z rodzin dysfunkcyjnych - „Dzieci żelazne” – elementy koncepcji Rezyliencji
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 4 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 18.03.2025 r., godz. 15.45-19.15
15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu
16.00-17.30 blok szkoleniowy nr 1
17.30-17.45 przerwa
17.45-19.15 blok szkoleniowy nr 2
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie
Formularz zgłoszeniowy na e-szkolenie
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu