Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej
DLACZEGO WARTO
- Uporządkujesz wiedzę na temat działu Arytmetyka w kontekście przygotowania angażujących lekcji; poznasz nowe metody nauczania, np. elementy gamifikacji, TRU Math, PBL; dowiesz się, jak dobierać ćwiczenia do samodzielnego odkrywania przez ucznia własności ułamków
- Dzięki nabytym kompetencjom zaprojektujesz lekcje matematyki stymulujące takie formy aktywności dziecka, które istotnie wpływają na kształtowanie rozumowania matematycznego
- Szkolenie zawiera wiele inspirujących pomysłów na skuteczne nauczanie arytmetyki
DLA KOGO
- Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)
O CZYM
- „Skąd wzięły się liczby naturalne?” – znaczenie opowieści na lekcjach matematyki
- „Liczby naturalne – z zerem czy bez zera? Czy można dzielić przez zero?” – jak odpowiadać na trudne pytania uczniów
- Jak odróżnić cyfrę od liczby? Metody wprowadzania układu dziesiątkowego
- System rzymski w pigułce. Metody wprowadzania układu rzymskiego
- Wprowadzanie gier na lekcjach matematyki
- Jak kształtować pojęcie ułamków i tłumaczyć działania na ułamkach? Jak poczuć ułamki? Wizualizacja pojęć matematycznych
- Jak dobrać ciąg ćwiczeń, które umożliwią dziecku samodzielne odkrywanie różnych własności? Znaczenie problemów na lekcji matematyki
- Zdrowy rozsądek zamiast „x”. Kiedy wprowadzać równania?
- Obniżki i podwyżki. Metoda problem-based learning
- Worek pomysłów na prowadzenie lekcji arytmetyki od klasy czwartej do ósmej
KTO PROWADZI
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej i liceum, laureat Global Teacher Award; autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych, m.in. Future Classroom Lab i teachwitheuropeana.eu; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia według autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: ………….. r., godz. 15.00-19.00
- Miejsce realizacji: siedziba KAILEAN, al. Wojska Polskiego 31/5, 70-473 Szczecin
- Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek