Relacje w wakacje

Relacje w wakacje

Autor: Piotr Bachoński

Piotr Bachoński absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze szkoły”.

Jak Wam upłynęły wakacje?

Porozmawiamy o tym jak Wam upłynęły wakacje! Z reguły tak zaczyna się pierwsza lekcja wychowawcza po wakacjach. Na pozór rewelacja, ale już wkrótce Dominik przynudza opowieścią, jak to codziennie grał w piłkę, a Zosia nie dopuszcza innych do głosu. A może tak pooglądajmy, jak Wam minęły wakacje, na przykład pokazując nie dłuższy niż jednominutowy kolaż zdjęć przygotowany w narzędziu: film automatyczny w programie Zdjęcia Windows?

Pojawia się oczywiście pytanie, dlaczego to robić? Ponieważ w czasie nauki online wszyscy się przekonaliśmy, jak wielkim mitem jest twierdzenie o cyfrowych tubylcach. Jeśli trzeba bezmyślnie przeglądać fora różnych youtuberów lub umieszczać treści w portalach społecznościowych, to rzeczywiście, nasi uczniowie są mistrzami świata, ale jeśli trzeba wykonać przy pomocy TIK konkretne zadanie – bieda z nędzą. Są wakacje, jest czas by to zmienić.

A może… podcast?

Budowania relacji w czasie wakacji część dalsza. Ponieważ każdy (niemal) uczeń komórkę ma, to niech do niej… gada. I nagrywa krótkie głosowe relacje ze swoich wakacji. Możemy przed rozstaniem się z uczniami wygospodarować folder udostępniony na OneDrive lub Google Drive, przekazać do niego link i niech tam umieszczają swoje relacje głosowe. Przy okazji będą podtrzymywać te personalne, a także stawać się rzeczywistymi cyfrowymi tubylcami.