Obserwacja i ocena pracy nauczyciela (Teams)
DLACZEGO WARTO
- Poznasz różne modele obserwacji pracy nauczyciela, nauczysz się włączać je do procesu nadzoru pedagogicznego; udoskonalisz umiejętności udzielania informacji zwrotnej w sposób zapewniający obu stronom, obserwowanej i obserwującej, bezpieczeństwo emocjonalne
- Dzięki nabytym kompetencjom wykorzystasz obserwację pracy nauczycieli jako narzędzie rozwoju ich umiejętności, a nie tylko obowiązek wynikający z przepisów prawa, co przyczyni się do przekształcania szkoły w organizację uczącą się; włączysz w proces obserwacji wspierającej nauczycieli, dzięki czemu umożliwisz im podnoszenie własnych kompetencji oraz wspieranie w rozwoju innych pracowników, czyniąc ich aktywnymi uczestnikami procesu obserwacji
- Szkolenie prowadzi praktyk, otrzymasz przykładowe dokumenty oraz wskazówki do ich zastosowania
DLA KOGO
- Dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
O CZYM
- Rodzaje obserwacji pracy nauczyciela: diagnozująca, kontrolno-oceniająca, wspierająca (doradczo-doskonaląca) – cele, przebieg, wykorzystanie wyników do rozwoju pracy szkoły i podnoszenia kompetencji nauczycieli
- Wskaźniki obserwacji pracy nauczyciela
- Wskaźniki obserwacji poziomu umiejętności ucznia
- Przygotowanie do obserwacji – rozmowa przed obserwacją
- Rozmowa po obserwacji – udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej; scenariusz rozmowy po obserwacji zapewniającej bezpieczeństwo emocjonalne
- Obserwacja a ocena pracy nauczyciela
- Obserwacja koleżeńska – alternatywna metoda obserwacji wspierającej
- Dokumentacja obserwacji – konkretne przykłady
KTO PROWADZI
Piotr Bachoński – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze szkoły”.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 4 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 04.12.2024 r., godz. 9.45-13.15
9.45-10.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu
10.00-11.30 blok szkoleniowy nr 1
11.30-11.45 przerwa
11.45-13.15 blok szkoleniowy nr 2
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 260 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu