Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność uczniów za naukę
DLACZEGO WARTO
Aby proces edukacyjny przynosił oczekiwane efekty, ważna jest nie tylko ilość i jakość przekazywanej wiedzy,
ale i kształtowanie określonych umiejętności, dzięki którym uczniowie będą mogli sami wpływać na własny rozwój poznawczy i emocjonalny. Te bowiem sfery przeplatają się i uzupełniają wzajemnie, określone umiejętności psychologiczne – jak samokontrola, samoregulacja, kształtowanie odpowiedzialności za siebie i za własną naukę – wpływają na szkolne funkcjonowanie młodych osób i stanowią niezwykle istotny aspekt ich rozwoju.
Stąd też propozycja webinaru, podczas którego zostaną przedstawione podstawy teoretyczne kształtowania samodzielności uczniów, poparte konkretnymi wskazówkami z praktyki.
DLA KOGO
- Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek, pedagodzy, psycholodzy szkolni
O CZYM
- Strategie promujące i wzmacniające samokontrolę i odpowiedzialność ucznia
- Wyuczona bezradność w szkole
- Kilka rad nietypowych dotyczących efektywnego uczenia się
- Dekalog dążących do celu
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, szkoleniowiec Kailean, a także coach i terapeuta we własnym gabinecie.
FORMA I CZAS REALIZACJI
webinar na żywo – 1 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 09.10.2023 r.
- Godziny realizacji: 19.00-19.45, w tym seminarium internetowe oraz sesja Q&A
- Dostępność: dla subskrybentów newslettera*
- Cena: forma bezpłatna
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ
Rejestracja przez zaproszenie mailowe
*Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decyduje kolejność zgłoszeń
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu