Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (XI/2020)

DLACZEGO WARTO

  • Uporządkujesz wiedzę na temat działu Geometria Płaska w kontekście przygotowania angażujących lekcji; dowiesz się, jak wykorzystywać wiedzę, umiejętności i intuicję ucznia w nauce geometrii, nauczysz się stosować odpowiednie narzędzia do przezwyciężenia trudności uczniów związanych z zapamiętaniem tak wielu informacji w geometrii
  • Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz i szeroko zastosujesz eksperymenty podczas nauki geometrii płaskiej oraz sprawisz, że Twoi uczniowie pokochają figury geometryczne
  • Otrzymasz wskazówki, gdzie szukać ciekawych zasobów internetowych do nauczania geometrii

DLA KOGO

  • Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)

O CZYM

  • Kilka słów o definiowaniu i uzasadnianiu – sztuka wyciągania wniosków
  • Zeszyt w kratkę czy czysty? Zalety i wady zeszytów szkolnych w kontekście nauczania geometrii
  • Linie i punkty. Jak wprowadzić ucznia w abstrakcyjny świat geometrii?
  • Walory dydaktyczne zwykłego sznurka. Metody wprowadzania pojęcia długości
  • Jak pokazywać kąty? Jak skonstruować kątomierz?
  • Badamy własności trójkątów. Eksperymenty w geometrii
  • Co wynika z przystawania? Cechy przystawania trójkątów. Interpretacje pojęć matematycznych
  • Słów kilka o symetrii. Metody wprowadzania pojęcia symetrii
  • Poszerzamy wiadomości o kole. Konstrukcje geometryczne
  • Magia liczby pi. Matematyka doświadczalna
  • O twierdzeniu Pitagorasa. Zamieniamy tezę z założeniem. Jak kształcić dowodzenie twierdzeń?

KTO PROWADZI  

Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej i liceum, autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych, m.in. Future Classroom Lab i teachwitheuropeana.eu; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia według autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.

FORMA I CZAS REALIZACJI         

szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji:  09.11.2020 r., godz. 15.00-19.00
  • Miejsce realizacji:  Szczecin, siedziba KAILEAN (al. Wojska Polskiego 31/5)
  • Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek