Gdy rodzic staje się roszczeniowy. Współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy szkolenia poznają zasady współpracy oparte na andragogice, które pozwolą na efektywną współpracę z rodzicami uczniów; dowiedzą się, jak mechanizmy funkcjonowania rodzin dysfunkcyjnych i zagrożonych marginalizacją wpływają na funkcjonowanie dzieci oraz na ich relacje ze szkołą
  • Dzięki znajomości kształtowania się postawy roszczeniowej rodziców oraz efektywnych metod przedstawiania rodzicom „niewygodnych” treści, w sposób nieinwazyjny, z korzyścią dla wszystkich trzech zainteresowanych stron, będą lepiej zarządzać komunikacją i relacjami z tzw. trudnymi rodzicami
  • Atutem szkolenia jest jego praktyczny, a równocześnie oparty na solidnych podstawach teoretycznych wymiar

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

O CZYM  

  • Obszary współpracy z rodzicami (interwencja, współpraca, pomoc)
  • Ogólne zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki
  • Typy postaw rodzicielskich i wynikające z nich style wychowawcze
  • Rodzina dysfunkcjonalna jako specyficzne środowisko wychowawcze
  • Specyfika funkcjonowania rodzin o niskich kompetencjach wychowawczych
  • Postawy rodzicielskie osób z rodzin zmarginalizowanych
  • Mechanizm kształtowania się postawy roszczeniowej
  • Jak być dobrym rodzicem „trudnego ucznia”?
  • Komunikacja w rodzinie oraz na linii rodzice – szkoła

KTO PROWADZI

Joanna Nienałtowska-Padłotrener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie.

CZAS TRWANIA              

zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna (woj. lubelskie) / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia