Dwa języki w jednej klasie: jak zaangażować uczniów z Polski i Ukrainy w czasie tej samej lekcji (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak angażować uczniów polskich oraz ukraińskich w czasie zajęć, na których są realizowane treści polskiej podstawy programowej; techniki i formy zaprezentowane w czasie szkolenia mają umożliwić nauczycielom efektywną pracę, ukierunkowaną na realizację treści programowych w zróżnicowanym pod względem językowym i kulturowym środowisku uczniów
  • Dzięki nabytym w czasie szkolenia kompetencjom uczestnicy przeprowadzą lekcje, podczas których polscy uczniowie będą realizowali zagadnienia podstawy programowej, a uczniowie z Ukrainy nie tylko będą się integrować z polskimi kolegami, ale także zdobywać konkretną wiedzę i umiejętności
  • W czasie szkolenia zostaną zaprezentowane konkretne przykłady ćwiczeń i aktywności uczniów w językach polskim i ukraińskim

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli szkół podstawowych (kl. 4-8) oraz ponadpodstawowych

O CZYM  

  • Angażowanie i motywowanie uczniów (coś na ławce, coś pod ławką, pudełko)
  • Przetwarzanie materiału (heksy, diagram podwójnych baniek)
  • Notowanie i wizualizowanie treści nauczania (notatki Birkenbihl, rysowane definicje, torty kategorii)
  • Nauczanie przez integrowanie (piramida, powiedz to w minutę)
  • Dyskusje na dwa języki (cztery rogi, karuzela burzy mózgów, wędrujące plakaty)

KTO PROWADZI

Piotr Bachoński – absolwent filologii polskiej – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze Szkoły”  i „Doradcy Kariery”

CZAS TRWANIA              

zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia