Asertywne reagowanie w sytuacjach konfliktowych (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy szkolenia poznają źródła konfliktów wynikające z wyznawanych wartości i przekonań, skrzyżowanych komunikatów, gier psychologicznych; dowiedzą się, jak odróżniać żądania od potrzeb i jak postępować w sytuacji konfliktów zrodzonych z rozbieżnych żądań; zrozumieją, na czym polega pogłębiona asertywność; nauczą się skutecznych, prostych sposobów i technik zachowania się w różnych fazach konfliktu zapobiegających jego powstawaniu, eskalacji i służących jego rozwiązywaniu w modelu: wygrana-wygrana
  • Dzięki nabytym kompetencjom uczestnicy szkolenia zadbają o tworzenie niekonfliktowej atmosfery w kontaktach z innymi; świadomie będą przekształcali przekonania blokujące w otwierające; rozpoznają gry psychologiczne stosowane wobec nich i będą im skutecznie przeciwdziałać; zaczną reagować na agresywne zachowania w duchu pogłębionej asertywności
  • W czasie szkolenia uczestnicy zweryfikują w praktyce swoje umiejętności zachowania się w sytuacjach konfliktowych

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli / pracowników niepedagogicznych

O CZYM  

  • Konflikt i jego fazy
  • Zapobieganie konfliktom – „głaskologia” w praktyce
  • Przekonania blokujące – podstawowy błąd atrybucji
  • Zmiana przekonań blokujących w otwierające
  • Żądania a potrzeby – żądania jako źródło konfliktów
  • Chmura konfliktu – narzędzie do rozwiązywania konfliktów w modelu: wygrana – wygrana
  • Analiza transakcyjna – skrzyżowane komunikaty jako przyczyna konfliktów
  • Gry psychologiczne w pracy – jak nie dać się wciągnąć w grę
  • Pogłębione rozumienie asertywności
  • Reagowanie na agresywne zachowania
  • Sztuka asertywnego stawiania granic
  • Dawanie wpływu w modelu: TY-MY-JA

KTO PROWADZI

Piotr Bachońskiabsolwent filologii polskiej (UAM w Poznaniu); ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; w trakcie studiów z psychologii; dyplomowany coach; certyfikowany trener TOC; wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie, prowadzi autorskie szkolenia z zakresu komunikacji, autoprezentacji, rozwiązywania konfliktów, motywacji, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor licznych kursów e-learningowych, gier i pomocy edukacyjnych; realizuje procesy kompleksowego wspomagania; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikuje na blogu eksperckim Kailean®.

CZAS TRWANIA              

2 spotkania po 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia