Algebra – efektywnie i z pomysłem
DLACZEGO WARTO
- Uporządkujesz wiedzę na temat działu Algebra w kontekście przygotowania angażujących lekcji; nauczysz się korzystać z programów do wizualizacji pojęć abstrakcyjnych w celu ułatwienia uczniom zrozumienia wyrażeń algebraicznych; udoskonalisz umiejętności wspierania dzieci w uczeniu się matematyki z wykorzystaniem zasad nauczania czynnościowego, metod pracy E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Dzięki nabytym kompetencjom pokażesz swoim uczniom, że wyrażenia algebraiczne można zrozumieć, jeżeli spojrzymy na nie mniej formalnie
- Szkolenie prowadzi ekspert z wieloletnim doświadczeniem pracy w szkole
DLA KOGO
- Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)
O CZYM
- Pierwsze oznaczenia literowe i pierwsze problemy. Jak łagodnie przejść z liczb do liter?
- Matematyczny pożytek z liter. Skuteczne narzędzia w uzasadnianiu własności matematycznych
- Minusy w wyrażeniach algebraicznych. Trzy znaczenia znaku minus
- Liczba przeciwna do sumy i różnicy. Różne modele związków liczbowych
- Od wyrażeń arytmetycznych do algebraicznych
- Nawiasy w wyrażeniach algebraicznych
- Od tekstu do wyrażenia algebraicznego – układamy równania
- Przykłady równań z geometrii. Co to jest rozwiązanie równania?
- Metody rozwiązywania zadań tekstowych
- Ciekawe metody wprowadzania równań
KTO PROWADZI
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej i liceum, laureat Global Teacher Award; autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych, m.in. Future Classroom Lab i teachwitheuropeana.eu; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia według autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: ……….. r., godz. 15.00-19.00
- Miejsce realizacji: Szczecin, siedziba KAILEAN (al. Wojska Polskiego 31/5)
- Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)