Agresja i przemoc szkolna (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy uporządkują wiedzę ogólną nt. agresji i przemocy szkolnej, poznają typy sprawców oraz ofiar przemocy, dowiedzą się kim jest „wrogojaciel” i jak w zapobieganiu przemocy i agresji pomaga znajomość kręgu prześladowania rówieśniczego
  • Dzięki nabytym kompetencjom poradzą sobie w sytuacjach wymagających interwencji wychowawczej oraz wdrożą działania zapobiegające zachowaniom agresywnym uczniów
  • Usłyszą praktyczne wskazówki dotyczące profilaktyki agresji oraz postępowania z uczestnikami zachowań przemocowych

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

O CZYM  

  • Agresja – definicje, przyczyny, rodzaje
  • Agresja na różnych poziomach rozwojowych
  • Przemoc szkolna – cechy charakterystyczne
  • Krąg prześladowania rówieśniczego
  • Taktyka działania prześladowcy
  • Świadkowie przemocy szkolnej
  • Kim jest „wrogojaciel”?
  • Profil osób biorących udział w prześladowaniach
  • Mechanizm stawania się sprawca przemocy. Konsekwencje ponoszone przez sprawców
  • Interwencja w sytuacji „gorącej agresji”
  • Wspieranie rozwoju moralnego
  • Poziomy wnioskowania moralnego jako metoda korygowania zachowań agresywnych

KTO PROWADZI

Joanna Nienałtowska-Padłotrener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie.

CZAS TRWANIA              

zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna (woj. lubelskie) / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia