Kryzysy i potrzeby rozwojowe w okresie dorastania
DLACZEGO WARTO
Okres dojrzewania to niełatwy czas dla adolescentów. Chwiejność emocjonalna, komplikujące się relacje rówieśnicze, czarno-białe postrzeganie świata oraz problemy w sferze poznawczej związane z przebudową nastoletnich mózgów, a rzutujące na funkcjonowanie szkolne – to wszystko sprawia, że konieczna jest pomoc dorosłych uczestniczących w ich życiu, a więc i nas, nauczycieli, wychowawców, pedagogów.
Warto więc wiedzieć, z jakimi prawidłowościami rozwojowymi mamy do czynienia, jak zmiany w obrębie CUN wpływają na zachowanie naszych uczniów/wychowanków i jakie wsparcie pomoże im przetrwać kryzysy oraz zapewni spełnienie podstawowych potrzeb nastolatka.
DLA KOGO
- Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek, pedagodzy, psycholodzy szkolni
O CZYM
- Rozwój adolescenta wg E. Eriksona
- Tożsamość syntetyczna i negatywna
- Charakterystyczne cechy okresu dojrzewania
- Przejawy kryzysu rozwojowego
- Nastolatkowie i rozwój mózgu
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, szkoleniowiec Kailean, a także coach i terapeuta we własnym gabinecie.
FORMA I CZAS REALIZACJI
webinar na żywo – 1 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 30.10.2023 r.
- Godziny realizacji: 19.00-19.45, w tym seminarium internetowe oraz sesja Q&A
- Dostępność: dla subskrybentów newslettera*
- Cena: forma bezpłatna
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ
Rejestracja przez zaproszenie mailowe
*Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decyduje kolejność zgłoszeń
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu