Nieprawidłowości rozwojowe dziecka w okresie przedszkolnym. Jak zauważyć i co robić? (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Uczestnicy szkolenia zaktualizują i usystematyzują wiedzę z zakresu nieprawidłowości rozwojowych dziecka w okresie przedszkolnym
  • Dzięki nabytym kompetencjom uczestnicy świadomie i z większą uważnością będą dostrzegali nieprawidłowości rozwojowe dzieci, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami z rodzicami dzieci oraz dostosowując działania wychowawcze i edukacyjne, tak by wspierały one zintegrowany rozwój dzieci i niwelowały skutki deficytów rozwojowych
  • Szkolenie prowadzi neurologopeda-praktyk, uczestnicy otrzymają wiele porad i wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

O CZYM  

  • Czynniki wpływające na rozwój dziecka w okresie przedszkolnym 
  • Jakie zachowania dziecka w okresie przedszkolnym powinny wzbudzić niepokój
  • Najczęstsze zaburzenia rozwojowe w okresie przedszkolnym
  • Jak przygotować wstępną diagnozę dziecka?
  • Znaczenie interwencji terapeutycznej i jej wpływ na rozwój dziecka
  • Zakres wsparcia dziecka w placówce przedszkolnej
  • Omówienie narzędzi diagnostycznych pomagających w diagnozie funkcjonalnej dziecka
  • Współpraca z rodzicami – udzielanie informacji zwrotnej nt. rozwoju dziecka

KTO PROWADZI

Anna Sokół-Kociuba – neurologopeda, logopeda, pedagog, specjalista z zakresu komunikacji alternatywnej; szkoleniowiec Kailean; wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi i wszelkimi nieprawidłowościami w rozwoju mowy oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; na co dzień zajmuje się terapią neurologopedyczną i logopedyczną w ramach własnej działalności Od Słowa Do Słowa Centrum Diagnozy i Terapii; dodatkowy zakres działań: zaburzenia odżywiania, WWRD, pomoc psychologiczno-pedagogiczna i rewalidacja.

CZAS TRWANIA              

zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna (zachodniopomorskie) / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia