Gdy rodzic staje się roszczeniowy. Współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo (Teams)

DLACZEGO WARTO

  • Poznasz zasady współpracy oparte na andragogice, które pozwolą na efektywną współpracę z rodzicami uczniów; dowiesz się, jak mechanizmy funkcjonowania rodzin dysfunkcyjnych i zagrożonych marginalizacją wpływają na funkcjonowanie dzieci oraz na ich relacje ze szkołą
  • Dzięki znajomości kształtowania się postawy roszczeniowej rodziców oraz efektywnych metod przedstawiania rodzicom „niewygodnych” treści, w sposób nieinwazyjny, z korzyścią dla wszystkich trzech zainteresowanych stron, będziesz lepiej zarządzać komunikacją i relacjami z tzw. trudnymi rodzicami
  • Atutem szkolenia jest jego praktyczny, a równocześnie oparty na solidnych podstawach teoretycznych wymiar

DLA KOGO

  • Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
  • Pedagodzy, psycholodzy szkolni; inni specjaliści pracujący z dzieckiem i rodziną
  • Studenci kierunków psychopedagogicznych

O CZYM  

  • Obszary współpracy z rodzicami (interwencja, współpraca, pomoc)
  • Ogólne zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki
  • Typy postaw rodzicielskich i wynikające z nich style wychowawcze
  • Rodzina dysfunkcjonalna jako specyficzne środowisko wychowawcze
  • Specyfika funkcjonowania rodzin o niskich kompetencjach wychowawczych
  • Postawy rodzicielskie osób z rodzin zmarginalizowanych
  • Mechanizm kształtowania się postawy roszczeniowej
  • Jak być dobrym rodzicem „trudnego ucznia”?
  • Komunikacja w rodzinie oraz na linii rodzice – szkoła

KTO PROWADZI

Joanna Nienałtowska-Padłotrener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wdrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie

FORMA I CZAS REALIZACJI        

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym  – 4 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 17.12.2024 r., godz. 15.45-19.15

15.45-16.00       logowanie się i tzw. próba mikrofonu

16.00-17.30       blok szkoleniowy nr 1

17.30-17.45       przerwa

17.45-19.15       blok szkoleniowy nr 2

  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena:  160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie