Gdy rodzic staje się roszczeniowy. Współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo (Teams)
DLACZEGO WARTO
- Poznasz zasady współpracy oparte na andragogice, które pozwolą na efektywną współpracę z rodzicami uczniów; dowiesz się, jak mechanizmy funkcjonowania rodzin dysfunkcyjnych i zagrożonych marginalizacją wpływają na funkcjonowanie dzieci oraz na ich relacje ze szkołą
- Dzięki znajomości kształtowania się postawy roszczeniowej rodziców oraz efektywnych metod przedstawiania rodzicom „niewygodnych” treści, w sposób nieinwazyjny, z korzyścią dla wszystkich trzech zainteresowanych stron, będziesz lepiej zarządzać komunikacją i relacjami z tzw. trudnymi rodzicami
- Atutem szkolenia jest jego praktyczny, a równocześnie oparty na solidnych podstawach teoretycznych wymiar
DLA KOGO
- Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
- Pedagodzy, psycholodzy szkolni; inni specjaliści pracujący z dzieckiem i rodziną
- Studenci kierunków psychopedagogicznych
O CZYM
- Obszary współpracy z rodzicami (interwencja, współpraca, pomoc)
- Ogólne zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki
- Typy postaw rodzicielskich i wynikające z nich style wychowawcze
- Rodzina dysfunkcjonalna jako specyficzne środowisko wychowawcze
- Specyfika funkcjonowania rodzin o niskich kompetencjach wychowawczych
- Postawy rodzicielskie osób z rodzin zmarginalizowanych
- Mechanizm kształtowania się postawy roszczeniowej
- Jak być dobrym rodzicem „trudnego ucznia”?
- Komunikacja w rodzinie oraz na linii rodzice – szkoła
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wdrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 4 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 17.12.2024 r., godz. 15.45-19.15
15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu
16.00-17.30 blok szkoleniowy nr 1
17.30-17.45 przerwa
17.45-19.15 blok szkoleniowy nr 2
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie
Formularz zgłoszeniowy na e-szkolenie
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu