Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej (Teams)

DLACZEGO WARTO

  • Dowiesz się na czym polega specyfika dysfunkcyjnego systemu rodzinnego i jaki wpływ ma ono na funkcjonowanie dziecka; nauczysz się rozpoznawać cechy charakterystyczne dzieci ze środowisk zagrożonych dezintegracją społeczną; poznasz funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze i ich przełożenie na zachowanie dziecka w placówce
  • Dzięki poszerzeniu i uzupełnieniu wiedzy na temat zjawiska marginalizacji, dysfunkcji rodzinnych i niekorzystnych zjawisk z nimi związanych, które mają wpływ na sferę behawioralną oraz emocjonalno-społeczną dziecka, zwiększysz swoją skuteczność w pracy z omawianą grupą uczniów oraz z ich rodzicami
  • Podczas szkolenia usłyszysz porady i wskazówki adekwatne do prezentowanego przez ucznia sposobu zachowania

DLA KOGO

  • Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek
  • Pedagodzy, psycholodzy szkolni; inni specjaliści pracujący z dzieckiem i rodziną
  • Studenci kierunków psychopedagogicznych

O CZYM  

  • Praca z rodziną dysfunkcyjną i zmarginalizowaną
  • Konsekwencje dysfunkcji dla dorosłych członków rodziny oraz dzieci
  • Funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze dzieci z  rodzin z problemem uzależnień
  • Konstruktywne sposoby budowania relacji dorosły – uczeń. Strategie pracy nauczyciela- wychowawcy
  • Kilka słów o współpracy z rodzicami
  • Trudności w uczeniu się  jako źródło problemów w przystosowaniu szkolnym uczniów
    z rodzin dysfunkcyjnych
  • „Dzieci żelazne” – elementy koncepcji Rezyliencji

KTO PROWADZI

Joanna Nienałtowska-Padłotrener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie

FORMA I CZAS REALIZACJI        

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym  – 4 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 18.03.2025 r., godz. 15.45-19.15

15.45-16.00       logowanie się i tzw. próba mikrofonu

16.00-17.30       blok szkoleniowy nr 1

17.30-17.45       przerwa

17.45-19.15       blok szkoleniowy nr 2

  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena:  160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, imienne zaświadczenie