Jak pytać, aby wspierać uczenie się uczniów? (Z)
DLACZEGO WARTO
- Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jakie są korzyści z zadawania uczniom wartościowych pytań oraz jakie jest miejsce pytań w strukturze lekcji; nauczą się unikać najczęstszych błędów związanych z zadawaniem pytań; wykorzystają w codziennej pracy z uczniami techniki pytań wspomagających uczenie się uczniów
- Dzięki nabytym w czasie szkolenia kompetencjom uczestnicy wykorzystają w codziennej pracy z uczniami pytania rozwijające ich myślenie w tym: umiejętności analizy, wyciągania wniosków, argumentowania
- W czasie szkolenia uczestnicy otrzymają wiele konkretnych przykładów z praktyki szkolnej ilustrujących omawiane zagadnienia
DLA KOGO
Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli
O CZYM
- Korzyści wynikające z zdawania pytań
- Funkcje pytań w procesie uczenia się
- Najczęściej popełniane błędy związane z zadawaniem pytań i jak ich unikać: pytania bezwartościowe; czas 1, czas 2; zasada niepodnoszenia rąk; siedem umiejętności składowych w stawianiu pytań według T. Kerrego)
- Pytania w strukturze lekcji: początek zajęć; podsumowujące; do pracy w grupach
- Techniki zadawania pytań: zamknięte; z alternatywami wyboru; otwarte; sondujące; podsumowujące; hipotetyczne; konkretyzujące; uzasadniające; stymulujące; skupiające uwagę
- Pytania kluczowe – zasady formułowania i wykorzystanie w procesie uczenia się
- Pytania rozwijające myślenie uczniów: 5 x dlaczego; techniki zamiany pytań Jana Potworowskiego
KTO PROWADZI
Piotr Bachoński – absolwent filologii polskiej – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze Szkoły” i „Doradcy Kariery”
CZAS TRWANIA
zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne
FORMY REALIZACJI
stacjonarna / MS Teams
*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie zamknięte
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu