Jak pomóc uczniom w utrwalaniu i powtarzaniu wiadomości (Z)

DLACZEGO WARTO

  • Nauczyciele nabędą kompetencje w zakresie wspierania uczniów w utrwalaniu przez nich wiadomości poprzez ich powtarzanie w sposób sprzyjający zapamiętywaniu
  • Dzięki nabytym kompetencjom wykorzystają w codziennej pracy metody i techniki wspierające ucznia w utrwalaniu wiadomości: zapamiętywanie, powtarzanie opracowujące (elaboracja); odtwarzanie; pomogą uczniom w przezwyciężaniu ograniczeń pamięci operacyjnej, zjawiska interferencji, zjawiska miejsca w szeregu; nauczą uczniów, jak utrwalać duże partie materiału  w sposób zapobiegający znużeniu; wykorzystają strategię emocjonalizacji w procesie zakotwiczania informacji
  • W czasie szkolenia uczestnicy otrzymają wskazówki wydobycia wspierające zapamiętywanie wiadomości przez uczniów o różnych typach percepcji

DLA KOGO  

Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli

O CZYM  

  • Ograniczenia pamięci i jak ich unikać
  • Przeciwdziałanie zjawisku interferencji
  • Przezwyciężanie efektu miejsca w szeregu
  • Sposoby pracy z uczniami zapewniające elaborację (powtarzanie utrwalające)
  • Stosowanie wskazówek wydobycia (zakotwiczanie informacji)
  • Różne sposoby wydobywania informacji
  • Rola emocji i doświadczenia osobistego w procesie zapamiętywania

KTO PROWADZI

Piotr Bachoński – absolwent filologii polskiej – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze Szkoły”  i „Doradcy Kariery”

CZAS TRWANIA              

zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne

FORMY REALIZACJI     

stacjonarna / MS Teams

*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia