Delikatni w szkole. Introwertyczni, nieśmiali, wysoko wrażliwi uczniowie – jak pomóc (Z)
DLACZEGO WARTO
- Uczestnicy uzupełnią wiedzę nt. specyfiki funkcjonowania uczniów introwertycznych, nieśmiałych, nadwrażliwych; poznają adekwatne metody pracy, techniki, ćwiczenia; nauczą się różnicować swoje podejście w zależności od tego, z jakim typem osoby z wymienionych grup mają do czynienia
- Dzięki nabytym kompetencjom nauczyciele dostrzegą szerszy kontekst funkcjonowania oraz możliwości skutecznego wsparcia „delikatnej” części szkolnej społeczności, dla której głośny, ekstrawertyczny i przebodźcowany świat jest często trudny do zniesienia
- Atutem szkolenia są praktyczne aspekty prezentowanych koncepcji psychologicznych
DLA KOGO
Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli
O CZYM
- „Wielka piątka” w szkole – korzyści ze znajomości pięcioczynnikowej koncepcji osobowości
- Temperament w szkolnej ławce. Elementy regulacyjnej i biologicznej teorii temperamentu
- Introwertyzm – specyfikacja. Introwertyk w szkole
- Nieśmiałość – definicje, przyczyny. Specyfika funkcjonowania dziecka nieśmiałego
- Wybrane techniki, ćwiczenia, przykładowe bajki terapeutyczne
- Orchidea czy mlecz. Dzieci wysokoreaktywne – biologiczno-społeczne przyczyny zjawiska
- Orchidea w szkole – cechy ucznia wysoko wrażliwego. Co może zrobić nauczyciel?
- Świat oczyma osoby nadwrażliwej
- Na podsumowanie – teoria dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego
- Delikatni są wśród nas – wybrane pomocne testy informacyjno-diagnozujące
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie.
CZAS TRWANIA
zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne
FORMY REALIZACJI
stacjonarna (woj. lubelskie) / MS Teams
*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie zamknięte
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu