Gdy rodzic staje się roszczeniowy. Współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo (Z)
DLACZEGO WARTO
- Uczestnicy szkolenia poznają zasady współpracy oparte na andragogice, które pozwolą na efektywną współpracę z rodzicami uczniów; dowiedzą się, jak mechanizmy funkcjonowania rodzin dysfunkcyjnych i zagrożonych marginalizacją wpływają na funkcjonowanie dzieci oraz na ich relacje ze szkołą
- Dzięki znajomości kształtowania się postawy roszczeniowej rodziców oraz efektywnych metod przedstawiania rodzicom „niewygodnych” treści, w sposób nieinwazyjny, z korzyścią dla wszystkich trzech zainteresowanych stron, będą lepiej zarządzać komunikacją i relacjami z tzw. trudnymi rodzicami
- Atutem szkolenia jest jego praktyczny, a równocześnie oparty na solidnych podstawach teoretycznych wymiar
DLA KOGO
Rada pedagogiczna lub zespół nauczycieli
O CZYM
- Obszary współpracy z rodzicami (interwencja, współpraca, pomoc)
- Ogólne zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki
- Typy postaw rodzicielskich i wynikające z nich style wychowawcze
- Rodzina dysfunkcjonalna jako specyficzne środowisko wychowawcze
- Specyfika funkcjonowania rodzin o niskich kompetencjach wychowawczych
- Postawy rodzicielskie osób z rodzin zmarginalizowanych
- Mechanizm kształtowania się postawy roszczeniowej
- Jak być dobrym rodzicem „trudnego ucznia”?
- Komunikacja w rodzinie oraz na linii rodzice – szkoła
KTO PROWADZI
Joanna Nienałtowska-Padło – trener, pedagog wielokrotny (pedagogika specjalna, opiekuńczo-wychowawcza, terapia pedagogiczna, socjoterapia), absolwent dwustopniowego szkolenia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach; poszukiwacz nowych trendów w pedagogice i psychologii, pasjonat swojego zawodu oraz wrażania ciekawych koncepcji do praktycznej pracy z ludźmi (SOSW, asysta rodzinna, świetlice socjoterapeutyczne, NGO itp.); ma za sobą wieloletnią różnorodną praktykę zawodową, aktualnie – pedagog szkolny, trener rad pedagogicznych, pedagog, coach i terapeuta we własnym gabinecie.
CZAS TRWANIA
zakres materiału obejmuje 4 godziny dydaktyczne
FORMY REALIZACJI
stacjonarna (woj. lubelskie) / MS Teams
*Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dydaktyczne dostosowane do formy realizacji szkolenia
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie zamknięte
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu