Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej
DLACZEGO WARTO
- Uporządkujesz wiedzę na temat działu Arytmetyka w kontekście przygotowania angażujących lekcji; poznasz nowe metody nauczania, np. elementy gamifikacji, TRU Math, PBL; dowiesz się, jak dobierać ćwiczenia do samodzielnego odkrywania przez ucznia własności ułamków
- Dzięki nabytym kompetencjom zaprojektujesz lekcje matematyki stymulujące takie formy aktywności dziecka, które istotnie wpływają na kształtowanie rozumowania matematycznego
- Szkolenie zawiera wiele inspirujących pomysłów na skuteczne nauczanie arytmetyki
DLA KOGO
- Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)
O CZYM
- „Skąd wzięły się liczby naturalne?” – znaczenie opowieści na lekcjach matematyki
- „Liczby naturalne – z zerem czy bez zera? Czy można dzielić przez zero?” – jak odpowiadać na trudne pytania uczniów
- Jak odróżnić cyfrę od liczby? Metody wprowadzania układu dziesiątkowego
- System rzymski w pigułce. Metody wprowadzania układu rzymskiego
- Wprowadzanie gier na lekcjach matematyki
- Jak kształtować pojęcie ułamków i tłumaczyć działania na ułamkach? Jak poczuć ułamki? Wizualizacja pojęć matematycznych
- Jak dobrać ciąg ćwiczeń, które umożliwią dziecku samodzielne odkrywanie różnych własności? Znaczenie problemów na lekcji matematyki
- Zdrowy rozsądek zamiast „x”. Kiedy wprowadzać równania?
- Obniżki i podwyżki. Metoda problem-based learning
- Worek pomysłów na prowadzenie lekcji arytmetyki od klasy czwartej do ósmej
Tematy przykładowych lekcji ze scenariuszami
- Wprowadzamy system dziesiątkowy
- System rzymski
- Odejmowanie sposobem pisemnym
- Odkrywamy ułamki
- Mnożenie ułamków przez liczby naturalne
- „Jak nie dać oszukać się pracodawcy?” – problemy procentowe
- Ułamki i procenty – efektywna praca w grupach
- Działania na liczbach wymiernych (loop-game)
- Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych
- Sprowadzanie ułamków do wspólnego mianownika
AUTOR E-KURSU
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki, autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia wg autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
- e-kurs ze scenariuszami lekcji, zakres materiału – 5 godz. dyd.
- realizacja o dowolnej porze, dostęp 24 godz. na dobę przez 14 dni
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Okres realizacji: od 6 do 19 dnia każdego miesiąca, wybór edycji – w formularzu zgłoszeniowym
- Dostępność: kailean.ekursy.online (po zalogowaniu*)
- Cena: 250 zł, uczestnicy otrzymują pakiet autorskich scenariuszy lekcji, imienne zaświadczenie
*Login i hasło zostaną przydzielone przez organizatora po zaksięgowaniu wpłaty
Formularz zgłoszeniowy na e-kurs
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- GeoGebra – poziom podstawowy
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kodowanie i programowanie w przedszkolu
- Kreatywne zabawy w przedszkolu