Wychowawca klasy wobec sytuacji trudnych i problemowych. Skuteczne interwencje behawioralne (Teams)
DLACZEGO WARTO
- Dowiesz się, jakie zachowania trudne mieszczą się w normie rozwojowej dzieci i młodzieży, nauczysz się rozpoznawać i różnicować zachowania prawidłowe i nieprawidłowe, poznasz skuteczne techniki behawioralne, m.in. jak uczyć prawidłowych zachowań (wzmacnianie), jak wygaszać zachowania nieprawidłowe, jak wydawać skuteczne polecenia, jak rozwijać pożądane zachowania społeczne
- Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz krótko- i długoterminowe strategie w pracy nad trudnymi zachowaniami uczniów, co poprawi komfort twojej pracy jako nauczyciela oraz stworzy warunki sprzyjające uczeniu się i budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie
- Otrzymasz praktyczne wskazówki do pracy wychowawczej oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej
DLA KOGO
- Nauczyciele szkół podstawowych
- Pedagodzy szkolni
O CZYM
- Jakie zachowania powinny zaniepokoić nauczyciela? Kontekst psychiatryczny i psychologiczny trudnych zachowań u uczniów
- Wygaszanie zachowań nieprawidłowych i trudnych z zastosowaniem technik behawioralnych
- Wzmacnianie zachowań pożądanych i motywowanie do zmiany
- Konstruowanie i stosowanie behawioralnych kontraktów w pracy z uczniem/klasą
z zachowaniami trudnymi, agresywnymi i przemocowymi - Działania interwencyjne (indywidualne i grupowe) wychowawcy na terenie klasy
- Profilaktyka sytuacji trudnych i problemowych – krok po kroku
- Budowanie relacji i więzi z uczniami
- Włączanie rodziców w proces budowania przyjaznego klimatu w klasie
KTO PROWADZI
Beata Dobińska – absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu; nauczyciel akademicki w ZPSB w Szczecinie (m.in. Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia); certyfikowana trenerka z 25-letnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi, akredytowana konsultantka Insights Discovery, absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie); w trakcie realizacji 4-letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej; od ponad 15 lat pracuje jako psycholog w szkole podstawowej
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: ……… r., godz. 15.45-20.00, w tym: 15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu, 17.30-17.45 przerwa, 19.15-20.00 odpowiedzi na pytania uczestników
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej
Polecamy
- RZECZOWNIK – gra edukacyjna
- KODOWANIE I PROGRAMOWANIE W PRZEDSZKOLU – pomoce dydaktyczne
- Grywalizacja w edukacji (01/2021)
- Interaktywne karty pracy (01/2021)
- Trudne lektury na lekcjach języka polskiego (01/2021)
- GeoGebra – poziom podstawowy (01/2021)
- Kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej z matematyki w szkole podstawowej (01/2021)
- Lekcja 4MAT – dotrzeć do każdego ucznia (01/2021)
- Uczymy pisania – kreatywnie, aktywnie, z humorem (01/2021)