Wychowawca klasy wobec sytuacji trudnych i problemowych. Skuteczne interwencje behawioralne (XI/Teams)

DLACZEGO WARTO

  • Dowiesz się, jakie zachowania trudne mieszczą się w normie rozwojowej dzieci i młodzieży, nauczysz się rozpoznawać i różnicować  zachowania prawidłowe i nieprawidłowe, poznasz skuteczne techniki behawioralne, m.in. jak uczyć prawidłowych zachowań (wzmacnianie), jak wygaszać zachowania nieprawidłowe, jak wydawać skuteczne polecenia, jak rozwijać pożądane zachowania społeczne
  • Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz krótko- i długoterminowe strategie w pracy nad trudnymi zachowaniami uczniów, co poprawi komfort twojej pracy jako nauczyciela oraz stworzy warunki sprzyjające uczeniu się i budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki do pracy wychowawczej oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej

DLA KOGO

  • Nauczyciele szkół podstawowych
  • Pedagodzy szkolni

O CZYM  

  • Jakie zachowania powinny zaniepokoić nauczyciela? Kontekst psychiatryczny i psychologiczny trudnych zachowań u uczniów
  • Wygaszanie zachowań nieprawidłowych i trudnych z zastosowaniem technik behawioralnych
  • Wzmacnianie zachowań pożądanych i motywowanie do zmiany
  • Konstruowanie i stosowanie behawioralnych kontraktów w pracy z uczniem/klasą
    z zachowaniami trudnymi, agresywnymi i przemocowymi
  • Działania interwencyjne (indywidualne i grupowe) wychowawcy na terenie klasy
  • Profilaktyka sytuacji trudnych i problemowych – krok po kroku
  • Budowanie relacji i więzi z uczniami
  • Włączanie rodziców w proces budowania przyjaznego klimatu w klasie

KTO PROWADZI  

Beata Dobińska – absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu; nauczyciel akademicki w ZPSB w Szczecinie (m.in. Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia); certyfikowana trenerka z 25-letnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi, akredytowana konsultantka Insights Discovery, absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie); w trakcie realizacji 4-letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej; od ponad 15 lat pracuje jako psycholog w szkole podstawowej

FORMA I CZAS REALIZACJI    

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym  – 5 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 17.11.2020 r., godz. 15.45-20.00, w tym: 15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu, 17.30-17.45 przerwa, 19.15-20.00 odpowiedzi na pytania uczestników
  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej