Storytelling na lekcjach języka polskiego (04/2021)
DLACZEGO WARTO
- Uczestnicząc w szkoleniu, odświeżysz swoją wiedzę o porywającym słuchaczy opowiadaniu pasjonujących historii, nauczysz się szybko tworzyć barwne narracje w oparciu o dwa uniwersalne schematy: bajki i pumy
- Dzięki nabytym kompetencjom zaciekawisz uczniów tematami o literaturze, nauce o języku, ortografii; rozpoczniesz zajęcia wciągającą historią i, jeśli tylko zechcesz, podtrzymasz to zainteresowanie do ostatnich chwil lekcji
- Szkolenie prezentuje storytelling nie tylko jako technikę motywacyjną, ale także jako atrakcyjny sposób przekazywania wiedzy i faktów zilustrowany przykładowymi scenariuszami lekcji
DLA KOGO
- Nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych (kl. 4-8) i szkół ponadpodstawowych
O CZYM
- Storytelling – nowe podejście do narracji czy tylko nowa nazwa
- Struktura bajki i struktura pumy – uniwersalne schematy opowiadania
- Co ważniejsze – story (historia) czy opowiadający (telling)
- Opowiadanie jako technika motywująca
- Proste chwyty czyniące historię pasjonującą
- Wizualizowanie historii
- Dziesięć scenariuszy zajęć ukazujących przykładowe wykorzystanie storytellingu (Biblia, mitologia, akt komunikacji, gatunki dramatu, okolicznik, stereotyp, bajka, ortografia, manipulacja)
Tematy przykładowych lekcji ze scenariuszami
- Dlaczego Zemsta Aleksandra Fredry jest komedią (chociaż nie wszystkich śmieszy)?
- Opowiadamy o bohaterze przy pomocy… pumy
- Przyimek – główny bohater porywającej historii
- Żona Modna – bohaterka współczesnych mediów
- Na czy polega prawdziwa przyjaźń? Przyjaciele Adama Mickiewicza
- Historia kryminalna o podmiocie
- Pouczające historie bohaterów Dziadów cz. II
- Dlaczego interpunkcja to sprawa życia i śmierci?
- Z cyklu Trudne sprawy: Jak zachowa się Hamlet?
- Dlaczego oni się nie dogadali? (akt komunikacji językowej)
AUTOR E-KURSU
Piotr Bachoński – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze Szkoły” i „Doradcy Kariery”.
FORMA I CZAS REALIZACJI
- e-kurs ze scenariuszami lekcji, zakres materiału – 5 godz. dyd.
- realizacja o dowolnej porze, dostęp 24 godz. na dobę przez 14 dni
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Okres realizacji: od 09.04.2021 r. do 22.04.2021 r.
- Dostępność: kailean.ekursy.online (po zalogowaniu*)
- Cena: 250 zł, uczestnicy otrzymują pakiet autorskich scenariuszy lekcji, zaświadczenie w wersji papierowej
*Login i hasło zostaną przydzielone przez organizatora po zaksięgowaniu wpłaty
Formularz zgłoszeniowy na e-kurs
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z języka polskiego (Teams/II)
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z matematyki (Teams/IIa)
- Obserwacja i ocena pracy nauczyciela (Teams/III)
- Storytelling na lekcjach języka polskiego (Teams/III)
- Czas pracy w placówce oświatowej – pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni (Teams/II)
- Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (Teams/III)
- Zagrożenia w rozwoju nastolatka – depresja, lęki, samouszkodzenia i próby samobójcze. Jak rozpoznać zagrożenie i co robić? (Teams/III)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/III)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/III)
- Potyczki z poezją (Teams/III)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego? (03/2021)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)