Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły – zadanie do wykonania, a nie problem do rozwiązania (05/2021)
DLACZEGO WARTO
- Zdobędziesz wiedzę niezbędną przy tworzeniu programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły: mocowanie prawne, zakres profilaktyki zawartej w programie, co należy wziąć pod uwagę, konstruując program, na czym polega integracja obu programów; dowiesz się, do czego potrzebna jest diagnoza potrzeb szkoły, w jaki sposób dokonać ewaluacji programu, nauczysz się tworzyć mapę środowiskową czynników chroniących i czynników ryzyka szkoły
- Dzięki nabytym kompetencjom pisanie programu wychowawczo-profilaktycznego stanie się zadaniem do wykonania, a nie problemem, przed którym stawiany jest nauczyciel
- W ramach działań szkoleniowych wypracujesz niemalże gotowe narzędzie oraz otrzymasz wykaz przydatnej literatury w zakresie tematycznym szkolenia
DLA KOGO
- wychowawcy, pedagodzy, nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek
O CZYM
- Podstawy prawne związane ze zmianami MEN w sprawie działań wychowawczo-profilaktycznych
- Model i konstrukcja programu (Preambuła. Wartości wybrane przez społeczność szkolną. Diagnoza potrzeb i problemów w środowisku. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka. Wizja szkoły, misja szkoły, sylwetka absolwenta. Cele ogólne i szczegółowe. Strategia wychowawczo-profilaktyczna. Ceremoniał i tradycje. Procedury postępowania w sytuacjach trudnych. Uchwalenie, plan działań)
- Etapy pracy nad programem wychowawczo-profilaktycznym
- Ewaluacja programu wychowawczo-profilaktycznego
AUTOR E-KURSU
Beata Florczak – pedagog szkolny, nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem pracy (WOS, WDŻ), koordynator szkolnych działań związanych z udzielaniem pomocy dla ucznia z SPE, przewodnicząca zespołu wychowawczego szkoły, współautor Szkolnego Programu Wychowawczego-Profilaktycznego, Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego, wieloletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji opiekuna samorządu szkolnego, współorganizator wielu przedsięwzięć o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim z zakresu przeciwdziałania agresji, przemocy, podnoszenia samoświadomości uczniów; jej uczniowie to laureaci i finaliści licznych olimpiad i konkursów, wielokrotnie nagradzana przez dyrektora szkoły, Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty, w 2017 r. odznaczona medalem KEN.
FORMA I CZAS REALIZACJI
e-kurs z konsultacjami on-line, zakres materiału – 5 godz. dyd.; odpowiedzi na pytania indywidualne uczestników – w formie FAQ, realizacja o dowolnej porze, dostęp 24 godz. na dobę przez 14 dni
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: od 15.05.2021 r. do 28.05.2021 r.
- Dostępność: kailean.ekursy.online (po zalogowaniu*)
- Cena: 250 zł, uczestnicy otrzymują e-materiały dydaktyczne, opracowanie zbiorcze odpowiedzi na pytania indywidualne zadane przez uczestników drogą mailową – w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, zaświadczenie w wersji papierowej
*Login i hasło zostaną przydzielone przez organizatora po zaksięgowaniu wpłaty
Formularz zgłoszeniowy na e-kurs
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)