Potyczki z poezją (Teams/III)
DLACZEGO WARTO
- Poznasz nowe, kreatywne formy pracy z utworem poetyckim na lekcjach języka polskiego
- Dzięki nabytym kompetencjom przygotujesz angażujące lekcje, które pomogą uczniom w zrozumieniu wierszy klasyków (J. Kochanowski, A. Mickiewicz), noblistów (Cz. Miłosz, W Szymborska) i innych autorów oraz skłonią do wyrażania samodzielnych sądów o liryce
- Otrzymasz praktyczne wskazówki w zakresie rozwijania kompetencji czytelniczych uczniów niezbędnych do samodzielnej analizy i interpretacji utworów poetyckich; otrzymasz gotowe scenariusze lekcji oraz wskazówki do ich realizacji
DLA KOGO
- Nauczyciele języka polskiego szkoły podstawowej (kl. 4-8)
O CZYM
- Poetycka rozgrzewka, czyli dlaczego nie zaczynamy od wiersza
- Hipoteza interpretacyjna – jak pomóc uczniowi ją sformułować
- Słowa klucze inaczej: chmura słów, mapa semantyczna
- Szukanie analogii i metafor: karty dixit, story cubes i inne
- Wiersz na metaplanie
- Nie(poważne) zabawy interpretacyjne, czyli czym zastąpić lego logos:
klocki jenga, puzzle, domino - Kreatywność w służbie interpretacji: przełamywanie barier myślowych,
nowa perspektywa, budowanie skojarzeń, twórcze przekształcenia - Poezja na sznurku do prania
KTO PROWADZI
Piotr Bachoński – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze szkoły”.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: 23.03.2021 r., godz. 15.45-20.00
15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu
16.00-17.30 blok szkoleniowy nr 1
17.30-17.45 przerwa
17.45-19.15 blok szkoleniowy nr 2
19.15-20.00 odpowiedzi na pytania uczestników
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej
Polecamy
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z języka polskiego (Teams/II)
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z matematyki (Teams/IIa)
- Obserwacja i ocena pracy nauczyciela (Teams/III)
- Storytelling na lekcjach języka polskiego (Teams/III)
- Czas pracy w placówce oświatowej – pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni (Teams/II)
- Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (Teams/III)
- Zagrożenia w rozwoju nastolatka – depresja, lęki, samouszkodzenia i próby samobójcze. Jak rozpoznać zagrożenie i co robić? (Teams/III)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/III)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/III)
- Potyczki z poezją (Teams/III)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego? (03/2021)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)