Oda do radości, czyli gamifikacja lekcji z aplikacją GoNoodle

Oda do radości, czyli gamifikacja lekcji z aplikacją GoNoodle

Autor: Paulina Kuźmo-Biwan

Nauczycielka języka angielskiego, szkoleniowiec Kailean, trenerka kursów internetowych w FRSE w Warszawie oraz warsztatów Szkoły Uczącej Się w Centrum Edukacji Obywatelskiej; mentorka grup szkoleniowych Nauczycielskiej Akademii Internetowej; od wielu lat tworzy scenariusze szkoleń i kursy z zakresu wykorzystywania TIK (m.in. dla FRSE oraz European Schoolnet w Brukseli); autorka i współautorka publikacji związanych z realizacją projektów międzynarodowych, dydaktyką języka angielskiego oraz wykorzystywaniem TIK na lekcjach.

Kończysz lekcję dwie minuty przed dzwonkiem? Chcesz rozluźnić uczniów po sprawdzianie lub przygotować ich psychicznie do trudnego zadania? Serwis GoNoodle powstał z myślą o gamifikacji zajęć dydaktycznych. Tym razem uczniowie nie grają jednak w gry online, a powtarzają ruchy postaci pokazanych na ekranie. Muszą wstać w krzeseł i dać upust swojej energii lub – przeciwnie – rozgrzać ciało i umysł przed lekcją czy kolejnym ćwiczeniem. 

Filmiki na stronie podzielone są na wiele kategorii, m.in. uważność, koncentracja, sprawności motoryczne, rozgrzewki umysłowe, a nawet uspokojenie oddechu podczas oglądania krótkiej projekcji. Na stronie głównej pojawiają się muzyczne propozycje na każdy dzień. Aby w pełni korzystać z portalu, należy się zarejestrować i podać dane szkoły.

Portal godny polecenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i młodszych klas szkoły podstawowej. Na początek proponuję „Odę do radości”.

GoNoodle dostępny jest pod adresem: https://app.gonoodle.com