Nauczyciel matematyki w obliczu aktualnych wyzwań i możliwości edukacyjnych
DLACZEGO WARTO
- Dowiesz się, jak zmotywować do nauki uczniów i podtrzymać ich zaangażowanie na lekcjach matematyki, jak przygotować autorski program zajęć, by powiązać matematykę z wiedzą
z życia codziennego, jak zachęcić dziecko do nauki z pomocą nowoczesnych technologii - Dzięki nabytym kompetencjom będziesz mógł organizować procesy dydaktyczne z uwzględnieniem aktywnego udziału każdego ucznia, rozwijać zainteresowania uzdolnionych podopiecznych i zwiększać motywację do nauki uczniów słabych
- Podczas szkolenia opracujesz scenariusze lekcji, które obejmują działania dla różnych uczniów i wspólne zasoby wspierające zajęcia z matematyki dla uczniów
DLA KOGO
- Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)
O CZYM
- Realizacja podstawy programowej a zbudowanie atrakcyjnych i uwzględniających potrzeby uczniów zajęć
- „Po co mi matematyka?” – jedno z najmądrzejszych pytań ucznia
- Dynamiczna matematyka – konieczność czy „lekcyjny dodatek”?
- Nowe wymagania i zadania dla nauczyciela – jak najefektywniej rozwijać swoje kompetencje metodyczne
- Pokolenia XYZ – ewolucja komunikacji międzypokoleniowej na lekcjach matematyki
- Reguły wpływu społecznego oraz słowa perswazyjne jako narzędzia podnoszące skuteczność nauczania
- Analiza procesu zapominania i zapamiętywania, czyli jak uczyć, żeby uczeń pamiętał
KTO PROWADZI
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej i liceum, laureat Global Teacher Award; autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych, m.in. Future Classroom Lab i teachwitheuropeana.eu; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia według autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: …………… r., godz. 15.00-19.00
- Miejsce realizacji: Szczecin, siedziba KAILEAN (al. Wojska Polskiego 31/5)
- Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)