Kształcenie i rozwijanie kompetencji kluczowych na lekcji geografii
DLACZEGO WARTO
- Przypomnisz sobie, czym są kompetencje kluczowe, dowiesz się, jak kształtować kompetencje kluczowe w realizacji podstawy programowej; uaktualnisz swoją wiedzę w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych na lekcjach geografii; poznasz sposoby nauczania geografii w kontekście rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich oraz świadomości i ekspresji kulturalnej
- Dzięki nabytym kompetencjom zaplanujesz i przeprowadzisz inspirujące lekcje geografii, wdrożysz do procesu dydaktycznego formy i metody sprzyjające kształceniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych
- Szkolenie prowadzi nauczyciel-praktyk z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym
DLA KOGO
- Nauczyciele geografii szkół podstawowych
O CZYM
- Czym są kompetencje kluczowe i dlaczego ich potrzebujemy?
- Geografia a potrzeby współczesnego świata
- Kreatywność i współpraca na lekcjach geografii
- Kompetencje społeczne i obywatelskie
- Technologie cyfrowe w nauczaniu geografii
KTO PROWADZI
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej i liceum, autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych, m.in. Future Classroom Lab i teachwitheuropeana.eu; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia według autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: …………… r., godz. 15.00-19.00
- Miejsce realizacji: Szczecin, siedziba KAILEAN (al. Wojska Polskiego 31/5)
- Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)