Klocki LEGO na lekcjach matematyki (04/2021)
DLACZEGO WARTO
- Poznasz praktyczne zasady tworzenia planów lekcji z wykorzystaniem klocków LEGO; dowiesz się, jak za pomocą klocków realizować podstawę programową oraz wprowadzać zagadnienia sprawiające uczniom problemy
- Dzięki nabytym kompetencjom pozwolisz uczniom eksperymentować, doświadczać i odkrywać, że do poprawnego wyniku prowadzi wiele dróg, wspomożesz ich w rozwijaniu wytrwałości, dokładności i umiejętności współpracy w grupie oraz zmienisz trudną lekcję w świetną zabawę
- Kurs zrealizujesz we własnym tempie, otrzymasz gotowe scenariusze i wskazówki do realizacji
DLA KOGO
- Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4- 8)
O CZYM
- Czy klocki służą tylko do zabawy?
- Praktyczne zasady tworzenia planów lekcji z wykorzystaniem klocków LEGO
- Użycie klocków LEGO w celu wyjaśnienia trudnych pojęć matematycznych
- Zastosowanie LEGO na lekcjach m.in: o ułamkach zwykłych, potęgach, twierdzeniu Pitagorasa
- Przegląd podstawy programowej szkoły podstawowej. Co można wprowadzić za pomocą klocków LEGO – 10 przykładowych lekcji ze scenariuszami
Tematy przykładowych lekcji ze scenariuszami
- Odejmowanie ułamków zwykłych o równych mianownikach (klasa 4)
- Dodawanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach (klasa 5)
- Symetria osiowa (klasa 6)
- Porównywanie różnicowe (klasa 4)
- System dziesiątkowy (klasa 5)
- Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych (klasa 5)
- Potęgowanie liczb naturalnych (klasa 4)
- Pole i obwód prostokąta (klasa 4)
- Wprowadzenie do Twierdzenia Pitagorasa (klasa 7)
- Średnia, mediana i moda (klasa 8)
AUTOR E-KURSU
Ryszard Markowicz – nauczyciel matematyki i informatyki, laureat Global Teacher Award; autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia wg autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.
FORMA I CZAS REALIZACJI
- e-kurs ze scenariuszami lekcji, zakres materiału – 5 godz. dyd.
- realizacja o dowolnej porze, dostęp 24 godz. na dobę przez 14 dni
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Okres realizacji: od 14.04.2021 r. do 27.04.2021 r.
- Dostępność: kailean.ekursy.online (po zalogowaniu*)
- Cena: 250 zł, uczestnicy otrzymują pakiet autorskich scenariuszy lekcji, zaświadczenie w wersji papierowej
*Login i hasło zostaną przydzielone przez organizatora po zaksięgowaniu wpłaty
Formularz zgłoszeniowy na e-kurs
Zgłoszenie zostało wysłane!
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Kopię zgłoszenia oraz potwierdzeniePotwierdzenie
odczytania otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail.
Jeżeli nie otrzymasz informacji zwrotnej w ciągu 48 godzin, zadzwoń lub napisz do nas.
Zespół Kailean
Polecamy
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z języka polskiego (Teams/II)
- Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z matematyki (Teams/IIa)
- Obserwacja i ocena pracy nauczyciela (Teams/III)
- Storytelling na lekcjach języka polskiego (Teams/III)
- Czas pracy w placówce oświatowej – pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni (Teams/II)
- Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (Teams/III)
- Zagrożenia w rozwoju nastolatka – depresja, lęki, samouszkodzenia i próby samobójcze. Jak rozpoznać zagrożenie i co robić? (Teams/III)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/III)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/III)
- Potyczki z poezją (Teams/III)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego? (03/2021)
- Jak zakończyć staż i uzyskać stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego? (03/2021)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)