Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (X/2020)

DLACZEGO WARTO

  • Nauczysz się rozpoznawać zachowania prawidłowe i nieprawidłowe uczniów w młodszym wieku szkolnym; przypomnisz sobie znaczenie zasad i granic w prawidłowym rozwoju dziecka
  • Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz skuteczne interwencje wobec nieprawidłowych i niepożądanych zachowań uczniów zwłaszcza działania zabezpieczające przed destrukcyjną agresją i zachowaniami eksternalizacyjnymi (słabo kontrolowanymi)
  • Otrzymasz praktyczne narzędzia zarządzania relacjami z rodzicami a zwłaszcza radzenia sobie z ich zastrzeżeniami i wątpliwościami; szkolenie odwołuje się do konkretnych sytuacji szkolnych i przypadków spotykanych w codziennej praktyce nauczycieli

DLA KOGO

  • Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
  • Pedagodzy szkolni

O CZYM  

  • Norma rozwoju dziecka szkolnego – gdzie przebiega granica. Jakie zachowania powinny zaniepokoić nauczyciela
  • Znaczenie zasad i granic w prawidłowym rozwoju dziecka – działania nauczyciela
  • Uczenie prawidłowych zachowań (wzmacnianie) w szkole
  • Wygaszanie zachowań nieprawidłowych w szkole
  • Wzmacnianie ekspresji i ciekawości dziecka oraz empatii wobec innych rówieśników
  • Prawidłowe zachowania nauczyciela w sytuacji łamania norm i zasad
  • Konstruowanie systemów reguł i zasad w klasie – praca z dziećmi i rodzicami
  • Expose wychowawcy klasy – „kontrakt na reguły i zasady” z rodzicami
  • Wydawanie skutecznych poleceń dzieciom

FORMA I CZAS REALIZACJI         

szkolenie stacjonarne – 5 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 27.10.2020 r., godz. 15.00-19.00 
  • Miejsce realizacji: Szczecin, siedziba KAILEAN (al. Wojska Polskiego 31/5)
  • Cena: 230 zł, w tym: materiały dydaktyczne, zaświadczenie, poczęstunek

KTO PROWADZI  

Beata Dobińskapsycholog, nauczyciel akademicki (ZPSB w Szczecinie, m.in. Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia), certyfikowana trenerka z 25-letnim doświadczeniem, akredytowana konsultantka Insights Discovery, absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie); w trakcie realizacji 4-letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej; od ponad 15 lat pracuje jako psycholog w szkole podstawowej.