KAILEAN – Akredytowana Placówka Doskonalenia Nauczycieli > Oferta > E-szkolenia na MS Teams > Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (Teams)
Kiedy dzieci nie przestrzegają norm i zasad? Psychologia uczniów klas młodszych (Teams)
(5h) | MS Teams
DLACZEGO WARTO
- Nauczysz się rozpoznawać zachowania prawidłowe i nieprawidłowe uczniów w młodszym wieku szkolnym; przypomnisz sobie znaczenie zasad i granic w prawidłowym rozwoju dziecka
- Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz skuteczne interwencje wobec nieprawidłowych i niepożądanych zachowań uczniów zwłaszcza działania zabezpieczające przed destrukcyjną agresją i zachowaniami eksternalizacyjnymi (słabo kontrolowanymi)
- Otrzymasz praktyczne narzędzia zarządzania relacjami z rodzicami a zwłaszcza radzenia sobie z ich zastrzeżeniami i wątpliwościami; szkolenie odwołuje się do konkretnych sytuacji szkolnych i przypadków spotykanych w codziennej praktyce nauczycieli
DLA KOGO
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagodzy szkolni
O CZYM
- Norma rozwoju dziecka szkolnego – gdzie przebiega granica. Jakie zachowania powinny zaniepokoić nauczyciela
- Znaczenie zasad i granic w prawidłowym rozwoju dziecka – działania nauczyciela
- Uczenie prawidłowych zachowań (wzmacnianie) w szkole
- Wygaszanie zachowań nieprawidłowych w szkole
- Wzmacnianie ekspresji i ciekawości dziecka oraz empatii wobec innych rówieśników
- Prawidłowe zachowania nauczyciela w sytuacji łamania norm i zasad
- Konstruowanie systemów reguł i zasad w klasie – praca z dziećmi i rodzicami
- Expose wychowawcy klasy – „kontrakt na reguły i zasady” z rodzicami
- Wydawanie skutecznych poleceń dzieciom
KTO PROWADZI
Beata Dobińska – psycholog, nauczyciel akademicki (ZPSB w Szczecinie, m.in. Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia), certyfikowana trenerka z 25-letnim doświadczeniem, akredytowana konsultantka Insights Discovery, absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie); w trakcie realizacji 4-letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej; od ponad 15 lat pracuje jako psycholog w szkole podstawowej.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: …………….., godz. 15.45-20.00, w tym: 15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu, 17.30-17.45 przerwa, 19.15-20.00 odpowiedzi na pytania uczestników
- Dostępność: platforma edukacyjna MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 190 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)