Jak pomóc uczniom przygotować się do egzaminu z języka polskiego (Teams)
DLACZEGO WARTO
- Nauczysz się wykorzystywać metody i techniki pracy z uczniami, dzięki którym w czasie lekcji powtórzeniowych przed egzaminem będziesz przeciwdziałać znużeniu uczniów i monotonii zajęć
- Dzięki nabytym kompetencjom zaangażujesz swoich uczniów do pracy w czasie lekcji powtórzeniowych; efektywnie wykorzystasz czas pozostały do egzaminu z języka polskiego, dzięki czemu uczniowie będą mogli utrwalać wiedzę i doskonalić umiejętności
- W czasie szkolenia zostaną zaprezentowane uniwersalne metody pracy, które mogą być wykorzystane do utrwalania zarówno treści lektur, jak i pojęć oraz terminów wymienianych w podstawie programowej języka polskiego; uczestnicy szkolenia otrzymają gotowe ćwiczenia i materiały, które będą mogli od razu wykorzystać w czasie zajęć z uczniami
DLA KOGO
- Nauczyciele języka polskiego szkoły podstawowej (kl.8)
O CZYM
- Sposoby radzenia sobie z natłokiem informacji
- Efektywne powtórki na krótko przed egzaminem
- Unikanie monotonii i znużenia
- Skuteczne przetwarzanie i utrwalanie dużych partii materiału
- Uniwersalne metody do wykorzystania „od zaraz”
- Powtórki lekturowe i językowe (komiks, kapusta, pudełko tajemnic, poetyckie karty)
- Terminy i pojęcia z podstawy programowej (Malden code, kostka Rubika, tematyczne talerze, heksy w kółko i inne)
KTO PROWADZI
Piotr Bachoński – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; nauczyciel, wicedyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli; uzyskał trzy certyfikaty trenerskie; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor i opiekun e-kursów dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli języka polskiego; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC; publikował w „Dyrektorze szkoły”.
FORMA I CZAS REALIZACJI
szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym – 5 godz. dyd.
KIEDY, GDZIE, ZA ILE
- Termin realizacji: ……………. r., godz. 15.45-20.00
15.45-16.00 logowanie się i tzw. próba mikrofonu
16.00-17.30 blok szkoleniowy nr 1
17.30-17.45 przerwa
17.45-19.15 blok szkoleniowy nr 2
19.15-20.00 odpowiedzi na pytania uczestników
- Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
- Cena: 160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej
Polecamy
- Ocena postępów edukacyjnych i zachowania uczniów – prawidłowe dokumentowanie, konstruktywne informowanie (Teams/IV)
- Oswajamy gramatykę (Teams/IV)
- Rozwijanie pisarskiej kreatywności uczniów na lekcjach języka polskiego (Teams/IV)
- Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)
- Algebra – efektywnie i z pomysłem (Teams/IV)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (Teams/IV)
- Praca z uczniem z zaburzeniami typu ADHD i ADD w szkole (Teams/IV)
- Sprawność rachunkowa w szkole podstawowej (Teams/V)
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w placówkach oświatowych (Teams/V)
- Klasyfikowane i nieklasyfikowane zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Teams/V)
- IPET, WOPFU, plan terapii i inne niezbędne dokumenty w pracy z dzieckiem z deficytami rozwojowymi (Teams/VI)