Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (Teams/IV)

DLACZEGO WARTO

  • Uporządkujesz wiedzę na temat działu Geometria płaska w kontekście przygotowania angażujących lekcji; dowiesz się, jak wykorzystywać wiedzę, umiejętności i intuicję ucznia w nauce geometrii, nauczysz się stosować odpowiednie narzędzia do przezwyciężenia trudności uczniów związanych z zapamiętaniem tak wielu informacji w geometrii
  • Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz i szeroko zastosujesz eksperymenty podczas nauki geometrii płaskiej oraz sprawisz, że Twoi uczniowie pokochają figury geometryczne
  • Otrzymasz wskazówki, gdzie szukać ciekawych zasobów internetowych do nauczania geometrii

DLA KOGO

  • Nauczyciele matematyki szkoły podstawowej (kl. 4-8)

O CZYM  

  • Kilka słów o definiowaniu i uzasadnianiu – sztuka wyciągania wniosków
  • Zeszyt w kratkę czy czysty? Zalety i wady zeszytów szkolnych w kontekście nauczania geometrii
  • Linie i punkty. Jak wprowadzić ucznia w abstrakcyjny świat geometrii?
  • Walory dydaktyczne zwykłego sznurka. Metody wprowadzania pojęcia długości
  • Jak pokazywać kąty? Jak skonstruować kątomierz?
  • Badamy własności trójkątów. Eksperymenty w geometrii
  • Co wynika z przystawania? Cechy przystawania trójkątów. Interpretacje pojęć matematycznych
  • Słów kilka o symetrii. Metody wprowadzania pojęcia symetrii
  • Poszerzamy wiadomości o kole. Konstrukcje geometryczne
  • Magia liczby pi. Matematyka doświadczalna
  • O twierdzeniu Pitagorasa. Zamieniamy tezę z założeniem. Jak kształcić dowodzenie twierdzeń?


KTO PROWADZI

Ryszard Markowicznauczyciel matematyki i informatyki, laureat Global Teacher Award; autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia wg autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.

FORMA I CZAS REALIZACJI        

szkolenie on-line na MS Teams w czasie rzeczywistym  – 5 godz. dyd.

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Termin realizacji: 22.04.2021 r., godz. 15.45-20.00

15.45-16.00       logowanie się i tzw. próba mikrofonu

16.00-17.30       blok szkoleniowy nr 1

17.30-17.45       przerwa

17.45-19.15       blok szkoleniowy nr 2

19.15-20.00       odpowiedzi na pytania uczestników

  • Dostępność: platforma MS Teams, logowanie za pośrednictwem strony www.office.com lub przez aplikację MS Teams (www.microsoft.com › microsoft-teams › download-app)*
  • Cena:  160 zł, w tym: e-materiały dydaktyczne, zaświadczenie w wersji papierowej