Geometria płaska – zrozumiała, przydatna i ciekawa (11/2020)

DLACZEGO WARTO

  • Uporządkujesz wiedzę na temat działu Geometria płaska w kontekście przygotowania angażujących lekcji; dowiesz się, jak wykorzystywać wiedzę, umiejętności i intuicję ucznia
    w nauce geometrii, nauczysz się stosować odpowiednie narzędzia do przezwyciężenia trudności uczniów związanych z zapamiętaniem tak wielu informacji w geometrii
  • Dzięki nabytym kompetencjom wdrożysz i szeroko zastosujesz innowacyjne metody podczas nauki geometrii płaskiej oraz sprawisz, że Twoi uczniowie pokochają figury geometryczne
  • Otrzymasz wskazówki, gdzie szukać ciekawych zasobów internetowych do nauczania geometrii

DLA KOGO

  • Nauczyciele matematyki szkół podstawowych (kl. 4-8)

O CZYM

  • Kilka słów o definiowaniu i uzasadnianiu – sztuka wyciągania wniosków
  • Zeszyt w kratkę czy czysty? Zalety i wady zeszytów szkolnych w kontekście nauczania geometrii
  • Linie i punkty. Jak wprowadzić ucznia w abstrakcyjny świat geometrii?
  • Walory dydaktyczne zwykłego sznurka. Metody wprowadzania pojęcia długości
  • Jak pokazywać kąty? Jak skonstruować kątomierz?
  • Badamy własności trójkątów. Eksperymenty w geometrii
  • Co wynika z przystawania? Cechy przystawania trójkątów. Interpretacje pojęć
  • Słów kilka o symetrii. Metody wprowadzania pojęcia symetrii
  • Poszerzamy wiadomości o kole. Konstrukcje geometryczne
  • Magia liczby pi. Matematyka doświadczalna
  • O twierdzeniu Pitagorasa. Zamieniamy tezę z założeniem. Jak kształcić dowodzenie?

Tematy przykładowych lekcji ze scenariuszami

  1. Mierzymy odcinki – walory dydaktyczne zwykłego sznurka
  2. Okrąg i koło
  3. Mierzymy kąty. Jak stworzyć kątomierz?
  4. Teleturniej: „Czy znasz ten czworokąt?” (FlipQuiz)
  5. Cechy przystawania trójkątów
  6. Twierdzenie Pitagorasa w laboratorium odkryć
  7. Kamera monitoringu – zadania problemowe
  8. Napełniamy zbiornik – zadania problemowe
  9. Własności prostopadłościanu
  10. Pole powierzchni prostopadłościanu

AUTOR E-KURSU

Ryszard Markowicznauczyciel matematyki i informatyki, autor wielu publikacji, scenariuszy lekcji oraz artykułów publikowanych na międzynarodowych platformach edukacyjnych; ambasador i koordynator krajowy międzynarodowych projektów edukacyjnych; uczestnik i prelegent wielu ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli przedmiotów ścisłych w tym e-lab w ESA Transinne; współtwórca i nauczyciel w Centrum Nauk Ścisłych w Szczecinie oraz właściciel Centrum Nowoczesnej Edukacji, prowadzi zajęcia wg autorskich programów nastawionych na rozwój kompetencji kluczowych oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych.

FORMA I CZAS REALIZACJI        

  • e-kurs ze scenariuszami lekcji, zakres materiału – 5 godz. dyd.
  • realizacja o dowolnej porze, dostęp 24 godz. na dobę przez 14 dni

KIEDY, GDZIE, ZA ILE

  • Okres realizacji: od 09.11.2020 r. do 22.11.2020 r.
  • Dostępność: kailean.ekursy.online (po zalogowaniu*)
  • Cena: 250 zł, uczestnicy otrzymują pakiet autorskich scenariuszy lekcji, zaświadczenie w wersji papierowej

*Login i hasło zostaną przydzielone przez organizatora po zaksięgowaniu wpłaty